Avatar billede zehrid Nybegynder
04. maj 2006 - 16:32 Der er 3 kommentarer

ny forum

hej.jeg vil gerne installere et forum på min server.. den skal være skrevet i php... og det må ikke være phpbb for der kan man ikke disable "who is online" "modulet" og man kan heller ikke disable muligheden til regisrering på forsiden....dvs. den skal være meget "lite" .. se evt. http://www.donbonzini.dk/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=32 ..... denne er Simpleboard Forum Component til Mambo CMS... men den kan jeg jo ikke bruge for det er jo bare en modul til Mambo CMS...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 18:04 #1
Og du er sikker på, at du ikke ønsker en hosted løsning??
Avatar billede zehrid Nybegynder
04. maj 2006 - 21:38 #2
hvad mener du med en hosted løsning?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 22:31 #3
Jeg mener, sådan at det hele ligger hosted på en anden server end din egen, - altså en udbyder af en forum service. Derved slipper du for at skulle tænke på at oprette databaser og navnligt sikkerheden omkring brugernes password og email-adresse mv.

Du skriver jo at "jeg vil gerne installere et forum på min server" - alternativet til det er jo at få det hele hosted hos en udbyder.

Grunden til jeg spørger er, at jeg selv er rigtig glad for hosted løsninger, og selv bruger et hosted forum.
Rent udtryksmæssigt er der jo ingen forskel på om du installere selv eller får det hosted. Brugerne kan ikke se forskel. Medmindre de begynder at tjekke koderne naturligvis.
Det er klart at intet er gratis i denne verden, men et beskedent beløb for en hosted løsning kan dælme være givet godt ud, kontra det selv at skulle bøvle og bøvle og bøvle osv.

Det er hvad jeg mener med en hosted løsning.

...Og hvis du er interesseret, kan jeg sagtens anbefale dig en rigtig god og navnligt billig dansk udbyder, som arbejder top-professionelt med sådanne løsninger.