Avatar billede lopolla123 Nybegynder
04. maj 2006 - 10:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

check - checkbokse

Jeg har et lille problem....jeg vil gerne have markeret nogle checkbokse, såfremt de skal checkes af, se nærmere herom

Jeg har en række checkbokse, der ligger i alm HTML:

------------------------------------
<input type="checkbox" checked value="Musik" name="Genre" class="JscriptCheckbox">Musik<br>
<input type="checkbox" checked value="Teater" name="Genre" class="JscriptCheckbox">Teater<br>
etc....
------------------------------------

Der ud over har jeg en streng (der kommer fra en cookie) og et komplet array med checkboksene-værdierne om vil.
Min tanke var, at jegløb array igennem og checkede i forhold til cookien, der efterfølgende returnerede true/false, og markedede checkboksen.

Spørgsmålet er således hvordan kommer jeg fra true til, at checkboksen markeres?

var GenreArr = new Array()
GenreArr[0]="Musik"
GenreArr[1]="Teater"
// etc.

// Dvs. cookie idette eksempel ikke indeholder Teater, men kun Musik
var cookieGenre = "Genre=Musik";

for(x in GenreArr)
{
    // Check i forhold til cookieværdi
    if(true)
    {
    // Marker boks
    }

    else
    {
    // Gør ingenting
    }

Håber nogle kan hjælpe mig med denne her :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2006 - 11:06 #1
Hvis du har true så er du der:

document.formNavn.CheckboxNavn.checked = true;
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2006 - 11:08 #2
Jeg forstår måske ikke helt.

Hvad har du i cookien? Alle checkboxene, eller navne på dem der er (skal være) checkkede.

Hvad har du i array'et?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2006 - 11:15 #3
Undskyld, jeg læser ikke dit spm ordentligt, løsning kommer straks ...
Avatar billede lopolla123 Nybegynder
04. maj 2006 - 11:27 #4
Jeg glæder mig allerede :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. maj 2006 - 11:28 #5
Hvis der bare skal være én boks der er valgt. GenreArr behøves ikke, for med getElementsByName henter jeg en collection over alle elementer med name="Genre":

<html>
<body onload="doCheck()">
<form>

<input type="checkbox" value="Musik" name="Genre" class="JscriptCheckbox">Musik<br>
<input type="checkbox" value="Teater" name="Genre" class="JscriptCheckbox">Teater<br>
</form>

<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--

var cookieGenre = "Genre=Musik";

function doCheck(){
    var arrCheckboxe = document.getElementsByName("Genre");
    for (i=0;i<arrCheckboxe.length;i++){
        arrCheckboxe[i].checked = (cookieGenre.indexOf("=" + arrCheckboxe[i].value) > 0);
        }

//-->
</SCRIPT>
Avatar billede lopolla123 Nybegynder
17. maj 2006 - 10:08 #6
Det spiller max - mange tak for hjælpen :-)
Du lægger bare et svar - så er der points!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
17. maj 2006 - 10:56 #7
Svar