Avatar billede hbl Nybegynder
04. maj 2006 - 09:22 Der er 11 kommentarer

konvertere et tal til millioner

eks. jeg har behov for at konvertere et tal 26.123.456 til "26 millioner" som jeg så siden kan kopier over i et word dokument.
er der en funktion der klarer det.
Jeg har prøvet med afrund og oprund, og kan på den måde få tingene vist som "26.000.000" men det er jo ikke lige det jeg efterspørger.

MVH
HHB
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2006 - 09:26 #1
Du kabn indsætte denne formel: =AFRUND(A1;-6)/1000000 hvor A1 indeholder det tal, der skal afrundes. Denne celle formaterer du så med det brugerdefinerede format # "millioner"
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2006 - 09:26 #2
Altså cellen med formlen skal formateres.
Avatar billede peter-rask Nybegynder
04. maj 2006 - 09:39 #3
Så vidt jeg kan se er dette kun muligt ved selv at dele med 1 mil. i en formel.
Der ingen funktion eller formatering der kan klare det for dig :o(
Avatar billede x-lars Novice
04. maj 2006 - 10:04 #4
>> jkrons: Skal det ikke være: #.. "millioner"?
Avatar billede x-lars Novice
04. maj 2006 - 10:04 #5
Og så uden formel, forstås?!?
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2006 - 11:24 #6
x-lars-> Jo, det kan man godt hvis det rent faktisk "bare" skal kopieres til Word, men ikke hvis det skal mailmerges.
Avatar billede hbl Nybegynder
04. maj 2006 - 13:14 #7
Jeg prøver at tildele jkrons point - men jeg kan kun enten afvise eller accepter Peter-rask -
hvordan gør jeg.
Generelt har jeg meget svært ved at finde ud af point tildelingsfunktionen - den driller hver gang. kan bliver mere brugervenlig.

MVH
HHB
Avatar billede vejmand Juniormester
04. maj 2006 - 13:18 #8
Du må lige vente til jkrons har lagt et svar, indtil nu har jkrons kun sendt som kommentar.
Det er meget almindelig at sende som kommentar, indtil man ved om spørger kan bruge svaret. Hvis det er brugbart, bér spørger bare om et svar som efterfølgende accepteres.  c",)
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2006 - 13:52 #9
Her er et svar :-)
Avatar billede hbl Nybegynder
04. maj 2006 - 17:29 #10
Jeg havde håbet at der være en generel funktion.
men det foreslåede er fint nok - så mange tak.

MVH
HHB
Avatar billede vejmand Juniormester
21. maj 2006 - 18:03 #11
Husk at markére jkrons' navn i boksen ude til venstre, og klikke på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)