Avatar billede brp2 Nybegynder
04. maj 2006 - 08:05 Der er 5 kommentarer

trådløst LAN over afstand.

Hej

vi er 2 huse der gerne vil dele en internetforbindelse. 1 stor er bedere end 2 små..

Vi bor ca 200 meter fra hinanden (fugleflugt) Så har du en god ide til hvilke accesspoints vi skal bruge.... for vi ungår vel ikke at bruge 2 hvis det skal virke ordentligt?? Eller hva?
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2006 - 08:46 #1
Nej det vil jeg mene... hvis det var mgi så ville jeg også kigge på retnignsbestemte antenner imellem for at være sikker på at signalet bliver optimalt.

I har forhåbenlig line of sight imellem hvor i bor?
Avatar billede brp2 Nybegynder
04. maj 2006 - 08:58 #2
hehe ja det er jo bare et spørgsmål om at gå højt nok op.... Nej jeg mener godt vi lige kan se hinanden.

Men hvem laver de antenner? og hvordan foregår så noget FWA - Er det bare almindelige accesspoints?
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2006 - 09:19 #3
Ja man kan sagtens gøre det med alm. accesspoints helt uden problemer.. (de skal bare kunne lidt forskelligt)

Så alt efter hvordan dit og din nabo´s netværk er/skal være kommer an på hvad du skal vælge.

Men f.eks. zyxel g-1000 kan man skifte antenner på.
Avatar billede ierikk Nybegynder
04. maj 2006 - 09:25 #4
Trendnet
de har alt hvad du skal bruge, og de er meget hjælpsomme
husk! du har 14 dages returret når du køber over nettet, så hvis det mod forventning ikke virker, sender du det bare retur
kontakt dem evt pr telefon og forelæg dem dit behov
http://www.trendnet.dk/home/wireless.asp
eks: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?257
Avatar billede jacla Nybegynder
04. maj 2006 - 22:29 #5
Så er der selvfølgelig den mere erhvervs rette løsning.

http://www.im-teknik.dk/default.asp?aid=36&sbaid=59&id=36

MVH

Jan