Avatar billede cbm Nybegynder
03. maj 2006 - 16:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenligne 2 datatables

Hejsa,

jeg har 2 datatables som jeg skal have sammenlignet.
Den ene indeholder ca. 11000 records og den anden indeholder ca 400.
Det jeg skal finde ud af er hvilke af de 400 records der også optræder i den første datatable med de 11000 rækker.
Er der nogen der kan poste noget kode hvor jeg kan sende de to datatables afsted og få et resultat retur, samtidig med jeg beholder de felter der er i det første datatable.
De er nemlig ikke ens, men har en fælles værdi de kan sammenlignes på kaldet ACCOUNTID.

Nogen der kan hjælpe?

vh
Christian
Avatar billede Syska Mester
03. maj 2006 - 17:17 #1
Den simple er vel at bruger 2 foreach, en på hver datatable, og så bare teste om nogle af værdierne er ens, og dem som så er ens, smide dem over i en 3 datatable, og så returene det tilbage fra funktionen..... funktionen tager så imod de 2 datatable's som skal testes på....

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2006 - 17:43 #2
hvis de begge er sorteret efter ACCOUNTID kan man noejes med et enkelt gennemloeb af
begge
Avatar billede cbm Nybegynder
04. maj 2006 - 08:48 #3
buzzzz: men hvordan bibeholder jeg så den kolonne struktur som jeg har i den første datatable?
Avatar billede cbm Nybegynder
07. december 2011 - 00:01 #4
ok