Avatar billede goofy75 Nybegynder
03. maj 2006 - 16:08 Der er 2 kommentarer

skift password reminder!

...for alle brugere hvis maskiner er med i domænet er det ikke noget problem, de modtager et fint pop-up vindue hvor de gøres opmærksom på at det snart er tid til at skifte password!

*men* dem uden for domænet, de for ingen besked - ikke engang en email!!!

Er det slet ikke muligt med Server2003/Exchange2003 at kombinere det sådan at der sendes en besked + email ud til alle brugere?

Jeg har læst at man kan købe (for en mindre formue) en password-håndterings-server, det var så langt ude at jeg droppede den idé...

så spørgsmål: er det muligt at blive husket på at skifte password via. sin mail? :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
03. maj 2006 - 16:10 #1
dem uden for domænet kan du bare gøre således at deres password ikek skal skiftes så tit (hvis overhoved) de har vel kun adgang til webmail, og evt ftp ?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
05. maj 2006 - 15:35 #2
de har adgang til hele domænets infrastruktur via vpn klient, så det er en fordel de skifter passwords nogle gange om året - bærebare computere ude i geografien er ikke det mest sikre...

Jeg fandt en "micosoft password server" (noget i den retning) som GODT kan sende en email notification - men det er jo dybt grotesk hvis man med en server + exchange ikke kan opnå samme funktionalitet :(

det kan kun lade sig gøre at dele sin kalender hvis maskinen er med i domænet :(
...outlook kobler sig op i mod exchange med RPC-HTTPs (det er super smart!)

...men ingen email notice om password udløb :(