Avatar billede mexico Nybegynder
03. maj 2006 - 12:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken type bundkort?

Jeg skal finde ud af hvilken socket-type bundkortet har og kunne derfor godt bruge nogle biller at identificere bundkortet ud fra. Er der nogen som har et godt link?
Avatar billede never_mind Nybegynder
03. maj 2006 - 12:08 #1
på den måde finder du aldrig ud af det, der er tusinvis af bundkort, så det bliver noget af en opgave ;) hent everest fra lavalys.com det vil kunne fortælle dig det.
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 13:18 #2
http://www.filehippo.com/download_everest_home/

tryk pc og dernæst opsummering
Avatar billede mexico Nybegynder
03. maj 2006 - 18:51 #3
ok, men jeg har kun et bundkort - ingen cpu eller noget. Så jeg kan ikke lave en diagnose af bundkortet for at se hvad type det er. Måske findes der nogle billeder på nettet som viser eksempler på de forskellige typer. Har I et link?
Avatar billede never_mind Nybegynder
03. maj 2006 - 18:56 #4
ok, så skal du lede efter noget tekst på boardet, næsten altid står model silketrykt på printet, og det kan du så søge efter på google.com og derved finde producenten og manualen på boardet.
Avatar billede mexico Nybegynder
03. maj 2006 - 20:09 #5
ok, men jeg kunne godt bruge lidt foto-forklaring som viser hvordan et bundkort med socket 478 ser ud, hvordan socket 462 ser ud, hvordan socket 969 ser ud osv...
Har I er link?
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 21:27 #6
hvem er producenten er bundkortet?
Avatar billede mexico Nybegynder
04. maj 2006 - 11:16 #7
Ingen bestemt producent, bare sådant generelt hvordan et sokkel 478, 462, 969 osv. bundkort ser ud. Jeg ved at tweakup.dk har en guide som viser hvordan man kan se forskel, desværre viser den kun nogle af typerne. Jeg er på jagt efter et link til nogle billeder som viser de forskellige typer. Har I et link?