Avatar billede heine112 Nybegynder
03. maj 2006 - 01:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lidt Freeware

Jeg overvejer at producere lidt freeware, blot for hyggens skyld...

Men hvad skal det være ? Hvilket freeware program vil det være mest populært at fremstille ? Hvad mangler på markedet ?

Jeg har kun begrænset tid, så forholdet mellem programmets populæritet og timeforbruget skal selvfølgeligt være lille.
mvh Heine112
Avatar billede jacla Nybegynder
03. maj 2006 - 01:49 #1
Hvad med en light udgave af totalcommander
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 07:09 #2
Nu ved jeg ikke hvad du kan lave, men jeg støder da ofte på folk der mangler et gratis video konverterings program herinde.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
03. maj 2006 - 08:24 #3
en jukeboks med lukket administration. Det vil sige folk kan tilføre sange til playlisten men man kan ikke skippe eller slette fra playlisten medmindre man er admin.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 08:51 #4
Måske en mp3 afspiller. Markedet domineres af et par enkelte store firmaer. Hvis du kan kode i asp.net kan du måske videreudvikle på den jeg har gang i (sammen med mig)

http://nhlogic.aspdotnet.dk/pics/tha_player.jpg

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 08:51 #5
Glemte lige den er lavet i C#
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
03. maj 2006 - 23:13 #6
Hvad med et meget simplet fakturaerings program, hvor man kan have en kundeliste, oprette og gemme fakturaer samt måske en produktliste

mvh Brian
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
04. maj 2006 - 20:28 #7
Hvad med et program der enkelt kan optage webcam samtaler og enkelt kan tage hurtige screenshot af et markeret område på skærmen og gemme i go men lav kvalitet..

det vil blive brugt af flere millioner..
Avatar billede heine112 Nybegynder
07. maj 2006 - 18:05 #8
Jeg tænkte mere på en utility, som kan et antal begrænsede muligheder, men som er godt at have. Fx er PING et program, som kan et forholdsvis få antal ting, og det er godt at have ved hånden.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
08. maj 2006 - 06:58 #9
det er jo svært med sådanne ting for dem ved man ikke man går og mangler før man har prøvet det. Men en freeware version af Server Alive der kan fortælle én om ens hjemmesider, mailserver og databaseserver er kørende og evt advare pr mail/sms når der ikke er hul igennem kunne være en god ting.
Avatar billede heine112 Nybegynder
11. maj 2006 - 18:01 #10
Alive er en god ide - programmet er nemt at konstruere (hvis vi ser bort fra sms-delen, mens email-delen er lige ud ad landevejen.

Men ud over Alive må folk da mangle et eller andet program !
H
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
13. maj 2006 - 19:20 #11
Hvad med en sleeptimer til sin Computer, så når man ser film og måske lige falder i søvn så står computeren ikke og køre hele natten.

mvh Brian
Avatar billede heine112 Nybegynder
31. maj 2006 - 13:08 #12
Hej
Smid nogle svar alle sammen.
Jeg skal lige overveje hvad det skal være, men jeg har selvfølgelig for meget arbejde igen.