Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 00:29 Der er 16 kommentarer

Min grafik bliver grumset i flash

Jeg er ved at lege med en hjemmeside og det grafik jeg har lavet i Photoshop bliver sløret når jeg putter det over i flash.
Har prøvet med bedste kvalitet, men det bliver stadig grumset.
Hvad gør jeg forkert? Skal det gemmes i et bestemt format for at holde kvaliteten eller vil det altid blive lidt uskarpt fordi flash komprimerer billedet?
Avatar billede phpn00b Nybegynder
03. maj 2006 - 00:50 #1
Hvad gemmer du billedet som?
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 01:09 #2
Jeg har både prøvet med png og jpg.
Avatar billede phpn00b Nybegynder
03. maj 2006 - 01:11 #3
Hmm, kan det være pga. det ikke er samme størrelse i flash som i psd?
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 01:15 #4
Har scalleret billedet ned til den størrelse som jeg bruger i flash. :-(
Avatar billede phpn00b Nybegynder
03. maj 2006 - 01:16 #5
Hmm, lad mig se flash koden
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 01:19 #6
Har sådan set bare imported til library og så lavet en tween af billedet
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 01:21 #7
du kan se det her. http://www.ddco.dk/test.htm
Avatar billede phpn00b Nybegynder
03. maj 2006 - 01:22 #8
Okay, prøv at lav din egen flash og se om det virker. Altså bare lav en test. Bare for at se om billederne gør det samme.
Avatar billede phpn00b Nybegynder
03. maj 2006 - 01:23 #9
Prøv at gem som .gif..
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 01:24 #10
Det er nemlig det de gør. Kan godt være det er mig der har lavet noget lort i photoshop.
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 01:25 #11
Det prøver jeg imorgen. Vil til køjs nu. Kigger videre på det imorgen tak for det, vender tilbage hvis jeg finder en løsning
Avatar billede phpn00b Nybegynder
03. maj 2006 - 01:31 #12
Okay, smutter også i seng nu :P
Avatar billede lulc Nybegynder
03. maj 2006 - 06:57 #13
Gem det som png, og så efter du har hentet det ind i flash skal du dobbelt-klikke på png'en i dit library og så står der højest sandsynligt "photo (jpeg)" i en drop down-menu - klik dér og skift det til "Lossless (png,gif)".

Det skulle gerne hjælpe en hel del.
Avatar billede mpl Nybegynder
03. maj 2006 - 08:28 #14
Gør som lulc siger, og vær samtidig også sikker på at "allow smooting" IKKE er slået til.
Avatar billede arnums Nybegynder
03. maj 2006 - 10:14 #15
Og tjek dine "Publish Settings" til tider står jpg til 80%
Avatar billede rbruus Nybegynder
03. maj 2006 - 19:42 #16
Takker for alle svarene. Har fundet løsningen. Havde ikke fået gemt det i et godt nok format i photoshop.