Avatar billede troelsi Nybegynder
07. maj 2001 - 02:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

min winamp skratter

Når jeg afspiller mp3 filer i winamp skratter de, det er ikke mit anlæg der er noget galt med. Det er heller ikke mp3 filernes kvalitet den er gal med. Jeg tror at det er fordi, lydkortet både afspiller windows klik/ding lyde samtidig med at sangen er i gang.

Kan det passe?

Og hvad skal jeg gøre?
Avatar billede chruker Nybegynder
07. maj 2001 - 03:21 #1
Hvilket grafikkort har du i din maskine ?  Ældre maskiner med i hvertfald S3 grafikkort har en tendens til at Winamp skratter når man afspiller musik samtidig med at man f.eks. scroller i Stifinder. Det skyldes en indstillingen i grafikdriveren, som kan ændres i system.ini

Som sagt det kan være tilfældet hvis det er en ældre maskine.
Avatar billede troelsi Nybegynder
07. maj 2001 - 12:40 #2
Hvordan ændrer jeg det i system.ini??
Avatar billede troelsi Nybegynder
07. maj 2001 - 12:43 #3
Det er derfor, jo mere graik jo mere skratteri, men hvordan ændrer jeg det i sysmtem.ini?
Hvad skal jeg helt præcist gøre?
Avatar billede chruker Nybegynder
07. maj 2001 - 14:20 #4
Prøv med følgende under sektionen [Display] i system.ini

Busthrottle=1

husk at genstarte maskinen :-)
Avatar billede troelsi Nybegynder
07. maj 2001 - 20:09 #5
Jeg bruger Windows 2000 og et TNT2 M64 32MB Ram grafikkort fra Leadtek, og Soundblaster PCI 128.
I system.ini er der ingen sektion, der hedder [Display]. Her er min system.ini:

; for 16-bit app support

[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv

[mci]
[driver32]
[386enh]
woafont=app850.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON

:end

Mange tak for din hjælp, det vil være lækkert hvis jeg kan få det rettet.

Troels
Avatar billede chruker Nybegynder
07. maj 2001 - 20:54 #6
Prøv bare at sætte følgende 2 linier ind i din system.ini - jeg ved dog ikke om det virker i Windows 2000. Og om det i det hele taget er problemet.

[Display]
Busthrottle=1

Avatar billede bo_van_snow Nybegynder
16. maj 2001 - 18:10 #7
Er der buffersize indstillinger i til dit lydkort så prøv at ændre på dem forøg værdien!
Avatar billede troelsi Nybegynder
16. maj 2001 - 23:48 #8
Jeg harprøvet at indsætte Busthrottle=1 i min system.ini - det hjalp ikke.
Jeg har et Soundblaster PCI 128, jeg ved ikke om der er buffersize indstillinger i det, hvis der er ved jeg ikke hvordanm man ændrer dem.
Avatar billede chruker Nybegynder
17. maj 2001 - 02:24 #9
Jeg har desværre ikke flere forslag :-(
Avatar billede thomasreby Nybegynder
31. maj 2001 - 16:20 #10
Proev at opdatere chipset driverne til dit motherboard. Vaer sikker paa at kortet ikke deler IRQ med grafikkortet. Soerg for at SB PCI 128 kortet ikke har andre PCI kort lige ved siden af.
Hvis ikke det virker, meld tilbage
Avatar billede troelsi Nybegynder
07. juni 2001 - 13:52 #11
Mit lydkort deler irq med grafikkortet, men jeg kan ikke finde ud af at ændre det. De er låst.

Jeg bruger windows 2000

Troels
Avatar billede thomasreby Nybegynder
07. juni 2001 - 14:12 #12
Enten kan du aendre IRQ ved at flytte kortet til et anden PCI slot eller i enhedshaandteringen aendre computer fra ACPI pc til standard pc (ved at opdatere driver). Hvis dette ikke hjaelper drejer det sig om biosindstillinger.