Avatar billede geltzer Nybegynder
02. maj 2006 - 19:32 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

remote desktop på win 2K server

Jeg har en win 2K server stående med en ftp server installeret som jeg godt ku tænke mig at kunne configuere fra f.eks. min laptop eller lign over netværket. det eneste jeg har ku finde indtil videre var en programdemo som for såvidt var go nok men den kostede en formue at aktivere.
er der noget indbygget i win 2K server ?? og isåfald hvordan aktiverer/bruger jeg det???
eller evt noget freeware?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 19:45 #1
Du skal instalere Terminal Server i Remote Administration mode.
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/win2kts/maintain/tsremote.mspx
Så virker den som Windows XP Fjenskrivebord.
:-)
Avatar billede never_mind Nybegynder
02. maj 2006 - 19:47 #2
ja men så skal du installere terminal servicen i administrator mode (ikke application mode)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 19:51 #3
>never_mind
Du skriver det samme som jeg. Jeg bruger bare den korrekte formulering.
Du havde nok ikke set min kommentar da du postede dit svar.
:-)
Avatar billede never_mind Nybegynder
02. maj 2006 - 19:57 #4
har du set tidsforskellen ? ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 20:00 #5
>never_mind
Ja, det var derfor at jeg skrev at du nok ikke havde set min kommentar.
Nå men, nevermind never_mind. (Joke).
:-)
Avatar billede geltzer Nybegynder
04. maj 2006 - 14:17 #6
tak for svaret jeg ka bare ikke få det til at virke
der står i manualen du sendte at man ska enable terminalservices i windows components add/remove. men denne findes bare ikke på listen over komponenter :(
jeg har dog fundet en der hedder "terminal services manager" i administrative tools men den siger ikke andet end "you cannot be authenticated on this server" og så kan jeg ellers få lov til lige nøjagtigt ingenting.

hva gør jeg forkert??
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 16:55 #7
Avatar billede geltzer Nybegynder
04. maj 2006 - 22:32 #8
der står jo bare det samme som i det første link ??
mit problem er at "terminal services" slet ikke dukker op på listen over mulige windowskomponenter og derfor ikke kan installeres. der ligger i forvejen i "control panel/administrative tools/ et program der hedder : "terminal services manager" er det det rigtige???

fordi jeg kan slet ikke få alle de instillingsmuligheder de beskriver i installationsmanualen til at dukke op idet jeg jo som sagt slet ikke får muligheden for at installere programmet
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 22:33 #9
Er det en Windows 2000 Server du har?
:-)
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 22:41 #10
mit gæt er det er en 2000 (ikke server)
Avatar billede geltzer Nybegynder
05. maj 2006 - 08:46 #11
det er en win 2000 pro med win 2000 server installeret ovenpå
det er muligt jeg har gjort noget galt under installation men jer er 100% på at det er en server jeg har installeret
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2006 - 08:59 #12
Nu ved jeg ikke lige hvordan man instalerer en Windows 2000 Server "ovenpå" en Windows 2000 Professional.

Klik Start >Run
Tast: winver
Klik OK

Hvad "siger den" ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 09:07 #13
man kan ikke installere 2000 server ovenpå en 2000...

jeg gætter på 2195 til sidst i nummeret.
Avatar billede geltzer Nybegynder
05. maj 2006 - 09:50 #14
hmm så har jeg nok gjort noget galt
den var win 2000 pro før så stak jeg server cd.en i og sagde install og så installerede den en hulens masse forskellige ting men åbenbart ikke rigtigt eller nok eller....?
i må bære lidt over med mig det er første gang jeg har en win 2K (formodet server) i hænderne så jeg er lidt grøn ;)
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 09:53 #15
det er ikke muligt at installere en 2000 server ovenpå en 2000 pro version, det lader sig simpelthen ikke gøre.
Avatar billede geltzer Nybegynder
05. maj 2006 - 09:57 #16
hmm så ved jeg ikke hva det er den har gjort noget gjorde den ihvertfald
men jeres bud er altså at starte forfra og installere serverversionen på et bart system?
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 10:05 #17
det kommer helt an på hvad du skal bruge den til, er det bare for at kunne fjernstyre den, ville jeg hente REALVNC
Avatar billede geltzer Nybegynder
06. maj 2006 - 16:18 #18
ok jeg starter med at hente realvnc og så må jeg se på hva der er gået galt senere men tak for svarene