Avatar billede wumpus Nybegynder
02. maj 2006 - 10:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Sammenligning af rækker på tværs af worksheets

Hej,

Jeg har omkring 60 worksheets.
Den første indeholder ca. 9000 tekststrenge (i hver sin række). De øvrige 59 under-worksheets indeholder en delmængde af disse tekststrenge.

Jeg vil gerne have Excel til at fortælle mig i hvilke under-worksheets den enkelte tekststreng figurerer. Det skal ske i form af et nyt worksheet hvor hver tekststreng får et nummer og hvor hver kolonne repræsenterer en under-worksheet (for den enkelte tekststreng bliver værdien så JA eller NEJ).
Illustreret her: http://jonassmith.dk/weblog/?page_id=218

Jeg vil sætte stor pris på enhver hjælp!

- Jonas
Avatar billede x-lars Novice
02. maj 2006 - 12:33 #1
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($A1;Ark2!$A$1:$A$5000;1;FALSK));"Nej";"Ja")

Skal sættes i B2. Kopier formlen henad og ret arknavnene (alt andet skulle tilpasse sig automatisk) og derefter nedad.

Det er en forudsætning, at din opslagreference står i den første kolonne i den tabel, som der slås op i, her har jeg valgt A-kolonnen.
Avatar billede wumpus Nybegynder
02. maj 2006 - 12:41 #2
Hej Lars,

Tak for det. Jeg skal lige have den med skeer - det er kun Ark2 som er arknavn i ovenstående?
Og har du en anelse om hvad formlen hedder når jeg bruger en engelsk udgave af Excel?
Avatar billede x-lars Novice
02. maj 2006 - 13:07 #3
=IF(ISERROR(VLOOKUP($A1;Sheet2!$A$1:$A$5000;1;FALSE));"Nej";"Ja")

Og, ja det er kun sheet2, der er et arknavn. Resten af tabellen er en henvisning til, hvor på dette ark, at Excel skal lede efter matches.
Avatar billede wumpus Nybegynder
02. maj 2006 - 13:13 #4
Fantastisk! Stor tak.
Avatar billede x-lars Novice
02. maj 2006 - 16:06 #5
Velbekomme! Takker for point! §;-D