Avatar billede irsild Nybegynder
02. maj 2006 - 09:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kalde en Remote com-port fra en webserver

Hej

Jeg har en pc, hvor der er sat noget hardware på en com-port. Jeg vil gerne kalde det stykke hardware fra min webserver. Hvad ville være en god løsning på det?

ActiveX komponent på klienten, der kalder hardwaren?
c# Assembly på klienten, der kalder hardwaren?
Installer en web-service på klienten, der kalder hardwaren?

Eller er der andre og bedre løsninger?
Avatar billede tuxic Nybegynder
03. maj 2006 - 08:57 #1
Lad os kalde PC'en med hardwaren for klienten og webserveren for serveren. (Lidt usikker på hvad du mener med klient og server).

I min verden er det pæneste at der er et rent snit mellem klienten og serveren: Dvs brug af remoting, webservices eller lign mellem klient og server. Om man så skal bruge den ene eller den anden teknologi tjah. Remoting er hurtigt at få til at virke og hvis der ikke er andre servere der skal kalde klienten (:D) er det vel fint nok. Webservices er mere hot.
Avatar billede rasserw Nybegynder
03. maj 2006 - 09:00 #2
Hej,
hvad du laver selve COM-dll'en i, er jo hvad du bedst er hjemme i, rent sprogmæssigt. Hvis du laver en activeX, så kan du siden hen lave en wrapper i .net.

Men selve kommunikationen imellem webserver og dll på klient-pc, bør køre via remoting (MarshalByRefObject). Det fungerer godt og kører enten binært eller http.

Der er en lille artiklel om det her:
http://www.developer.com/net/cplus/article.php/1479761

Det var ihvertfald et forslag til ½-delen af dit projekt.

Venligst
Arne Johansen
www.frameworker.net
Avatar billede irsild Nybegynder
09. september 2007 - 17:32 #3
Lukker. rasserw får point
Avatar billede irsild Nybegynder
18. september 2008 - 09:50 #4
Lukker