Avatar billede xantom Nybegynder
02. maj 2006 - 00:02 Der er 2 kommentarer

Back-up af programmer og registry

Jeg har for nylig lavet en re-install af XP, men noget er gået galt undervejs. Der er noget i vejen med WMI/Firewall, så det er umuligt at connecte udefra til min computer, hvilket er temmelig irreterende da jeg meget bruger VNC remote desktop.

Anyways.. Jeg har besluttet mig for at installere XP igen (Repair har ikke virket) men jeg er ret træt af at skulle installere alle programmerne igen og få det hele sat op som jeg gerne vil have det..

Så, mit spørgsmåel er, om jeg kan tage en backup af mappen "Programmer" og af registry'en og så kopiere det tilbage efter ny install? Burde det så ikke virke som før?

Da mit problem med windows ikke er i registry'en men nogle korruperede filer burde det da kunne lade sig gøre..

På forhånd tak - Xantom
Avatar billede never_mind Nybegynder
02. maj 2006 - 00:05 #1
nogle ting vil virke på den måde, men langt fra alle, da dll filer osv ikke bliver registreret på den måde
Avatar billede xantom Nybegynder
02. maj 2006 - 00:13 #2
OK.. Jeg prøver alligevel og så må vi se hvad dder virker.. Ellers må jeg jo bare installere dem igen den "rigtige" måde..