Avatar billede woopes Nybegynder
01. maj 2006 - 23:05 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny bærbar

Jeg står og skal til at købe en ny bærbar computer.

Computeren skal kunne trække diverse spil m.m. Da computeren primært skal bruges til at spille på.

Ydeevnen skal være i top, designet skal være flot og funktionelt.

Pris. ca. 12.000,-

Håber at nogle har nogle gode forslag til hvad der ville være godt at købe. Da jeg selv synes det er svært at finde hvilken bærbar computer der passer behovet bedst. Håber på nogle seriøse indlæg.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. maj 2006 - 23:54 #2
Jeg anbefaler en Asus maskine de er utrolig stabile og kvalitet fra start til slut. Ikke et ondt ord om acer de er også helt i top. Min favorit er nu Asus :)

http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=37896

http://www.laptop4u.dk/

Shg har også et ret godt udvalg af acer maskiner til en god pris:

http://shg.dk

Vh
Avatar billede jacla Nybegynder
02. maj 2006 - 00:10 #3
ASUS er bestemt også en TOP Pc set med mine øjne. ;-))
Avatar billede tornerosee Nybegynder
02. maj 2006 - 00:13 #4
Jeg syntes at du skulle tage og købe dig et nomalt tower kabinet og noget sejt hardware til at stoppe i pga. du får meget mere for pengende hvis du køber en noman pc istedet for en bærebar.

MVH. Torn
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 08:08 #6
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 08:32 #7
Denne får vi på laptopworld til test midt i maj
http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=un5ziV5WJDZbFLyF

Super store forventninger har crew til denne model.
Er du på sporet af en super maskine med 14" skærm, så er 6214W optimalt!
Avatar billede woopes Nybegynder
02. maj 2006 - 08:47 #8
Asus har jeg også helt klar haft i tankerne, men der er bare lige at der harddiske sjældent kommer over 5400 rmp, og har ikke fundet et sted hvor man kan konfigurere dit køb, således at man evt. kan få en bedre HDD.

Den kommende zepto note har jeg også overvejet. Synes bare det er svært at finde ud af den egentlige ydelse mht. processor, og gfx.
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 08:53 #9
Hvorfor ønsker du en HDD med 7200RPM?
Læs denne http://www.laptoplogic.com/resources/detail.php?id=16

"Den kommende zepto note har jeg også overvejet. Synes bare det er svært at finde ud af den egentlige ydelse mht. processor, og gfx."

Så vent ca 3 uger, så har vi den testet. Kan allerede nu sige at den er værd at vente på!
Avatar billede woopes Nybegynder
02. maj 2006 - 09:01 #10
Alt andet lige vil en 7200 jo være hurtigere, og idet den primært skal bruges til spil, skal den dælme kunne trække noget :)

Tror også jeg venter på zepto noten, har ikke rigtigt fundet andre alternativer der har samme ydelse. Men hvis nogen har andre forslag så bare kom med dem.
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 09:03 #11
7200RPM giver jo så andre ulemper så støj, varme, renonans og størrer strømforbrug.

Du kan sagtens klare det du ønsker med 5400RPM
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. maj 2006 - 09:47 #12
Du skal ikke tænke så meget på harddisken. Du kan købe en 7200rpm disk for omkring 700kr, så det er mindste problem :) Der er en årsag til de langsommere rpm´s. Lavere batteriforbrug, mindre støj. Du kan ikke mærke forskel med mindre du skal lave operationer som skal flytte ekstremt store mængder data hurtigt, som f.eks hd video produktion. Til almindeligt brug kan du ikke mærke det på nogen måde..

Vh
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 09:51 #13
Kommentar: huset
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. maj 2006 - 11:26 #14
Kommentar: huset

Havde jeg set, men ville lige tilføje lidt :)
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 11:54 #15
Det er også fint mate
Avatar billede woopes Nybegynder
02. maj 2006 - 14:22 #16
Hvad vil det engetligt sige når der står 512 mb dedikeret RAM ved grafikkortet , ved den nye zepto model??
Avatar billede pinball Nybegynder
03. maj 2006 - 01:13 #17
citat: Kort med dedikeret RAM,  vil sige at grafikkort har sige EGNE RAM, og derfor ikke sluger af system RAM'ene. Dedikeret RAM er klart at foretrække, hvis man har lidt krav til sin notebook.

www.laptopworld.dk
Avatar billede innercitydk Nybegynder
21. maj 2006 - 10:18 #18
Er det lukketid? ;)
Avatar billede woopes Nybegynder
04. november 2006 - 22:21 #19
lukke tid :)