Avatar billede teck Nybegynder
01. maj 2006 - 20:46 Der er 7 kommentarer

Afspil mp3

Hej,

Er der en der ligger ind med et script, så man kan afspille mp3 musik på sin hjemmeside? Det skal være sådan at musikken starter automatisk når man loader siden, og brugeren kan derefter vælge at stoppe musikken ved at trykke på en knap!

Jeg ved ikke selv hvilke script sprog man skal bruge, har været ved at se på Flash! Men jeg er desværre ikke den største haj til det.
Avatar billede proman Nybegynder
01. maj 2006 - 20:58 #1
<embed src="hej.mp3" controller="true" autoplay="true" loop="false" height="20" width="20"></embed>
Avatar billede teck Nybegynder
01. maj 2006 - 21:03 #2
sejt nok :).. kan man ændre grafikken, så man bruger sin egne knapper? Og er der også mulighed for at tilføje flere sange?
Avatar billede proman Nybegynder
01. maj 2006 - 21:04 #3
Det med at tilføje flere sange tror jeg ikke man kan.
Men jeg tror godt man kan bruge egne knapper på en eller anden måde, ved bare ikke hvordan ;)
Avatar billede teck Nybegynder
01. maj 2006 - 21:29 #4
Proman -- jeg lader lige spørgsmålet stå lidt for at hører om der er nogen der ved om man kan bruge sin egen grafik som knapper, og samtidig vil jeg meget gerne vide om man kan tilføje flere mp3 filer til!
Avatar billede webt Nybegynder
01. maj 2006 - 21:41 #5
Det kan du vist ikke på den måde - og slet ikke tilføje flere filer, vil du ud i noget af den stil må du gå til andet end php/html - fx Flash - her kan du sagtens lave en mp3 afspiller helt i egen stil, det kræver selvfølgelig at du har flash eller kender nogen der vil lave det - eller at du downloader en færdiglavet men du vil stadig skulle bruge flash til at ændre grafik osv.
Se evt. denne afspiller: http://www.flashkit.com/movies/Sound/Players/music_pl-steven_j-826/index.php

Mvh
Martin
Avatar billede teck Nybegynder
02. maj 2006 - 13:32 #6
Hej Martin,

Jeg har godt nok været inde og se på de afspiller der er på Flashkit... men synes ikke de er helt nemmere at rette i! Vil nemlig gerne have den meget enkel, så aelve afspillerne kun består af et par kanpper, som jeg selvfølgelig selv laver... Du kender ikke et sted, hvor der er en overskulig guide til at lave en afspiller?
Avatar billede webt Nybegynder
02. maj 2006 - 20:33 #7