Avatar billede langsom Nybegynder
01. maj 2006 - 16:39 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

MMC og grupper

Hejsa, ville høre om der ikke lige vil hjælpe mig??
Jeg står og skal sætte nogle pc'er op, og jeg ville gerne have det sådan at det kun er mig (administrator) som kan installerer programmer. Altså, så de andre bruger ikke kan instalerer noget.

Jeg skal også gerne have det sådan at alle indstillinger forbliver som da pc'en startet.
Jeg kan ikke finde det i mmc.
Hvor skal jeg lede???

Det er almindelige pc'er uden server. Og det er windows XP.
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 16:46 #1
så skal de bare være users og ikke administrator, så vil de allerede der være meget begrænset i hvad de kan og må.

hvilke ting er det præcist de ikke må ? hvis deres bruger profil ikke skal gemmes ved logoff, så gem profilen som mandatory (omdøb ntuser.dat til ntuser.man)
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 19:32 #2
Det er børn der piller :) De må ikke ændre indstillinger, men det gør medlem af user. De må ikke installerer programmer. Det er kun admin. Det er lige meget om du kan ændre wallpaper og div. Bare det ikke bliver gemt, så den henter den samme bruger settings, som sat som standart. Skal profilen gemmens som mandatory?
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 19:37 #3
det vil være det nemmeste, så kan de ændre ligeså tosset, det gemmes ikke ;) (men vil du være mere restrictiv, så kig på netop GPO, start fra en ende af, og se hvad du kan forbyde), men siden du ikke kan tilføje det snapin gætter jeg på du har en home edition ?
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:13 #4
Jeg kan ikke lige finde det. Men sidder i øjeblikket på min bærbar og der er pro, men her kan jeg heller ikke finde det. Der er oprettet 3 profiler, 2 administrator, en gæst. Eller 1 admin og en med admin rettigheder. Fatter ikke lige hvor den er....
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 20:17 #5
i kr skriv mmc -> filer -> tilføj snapin, tilføj, find group policy management
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:20 #6
Ja, den er der ikke. Det der er tættest på er lokale bruger og grupper og objekt editor til gruppepolitik....
Er det mig der er blind??
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 20:24 #7
nej for det er den du netop har nævnt ;) (jeg sidder med en engelsk version)
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:25 #8
Jeg har heller ikke mulighed for at vælge udvidleser. Så det må nok være taget fra. Det er en bærbar jeg har lånt fra Su-styrelsen...
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:25 #9
Nå ok, objekt editor for gruppepolitik...
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:27 #10
Det var alt jeg havde brug for.. Rigtig mange tak for hjælpen......
Læg et svar....
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 20:29 #11
har lagt et svar ;)
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:30 #12
Mærkeligt, jeg kan ikke se det. Lige som et andet gammelt spørgsmål jeg ville lukke, men der var heller ingen svar, selv om de havde svaret.....
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 20:34 #13
lyder underligt, men det sker vist af og til, men opret evt et spørgsmål i eksperten -> fejl gruppen, så coadmins får det at vide
Avatar billede onetime Nybegynder
01. maj 2006 - 20:35 #14
Ok, gør jeg.... Tak, accpterer lige så snart jeg kan...
Avatar billede langsom Nybegynder
01. maj 2006 - 20:46 #15
Forfanden, det var min fars konto jeg havde stillet spørgsmålet fra. :)