Avatar billede dennispoulsen Nybegynder
01. maj 2006 - 16:15 Der er 3 løsninger

Hvordan undgås phising af email på hjemmeside evt. vha PHP

Er ved at dessigne en banal statisk hjemme side, og ønsker at kunne præsentere kontakt e-mail adresse, men jeg ønsker at undgå nogen fisker adressen og således gør den til genstand for spam. Kan det undgås evt. vha af et php-script ?
Eller er den enete løsning at læggge adressen ind som et jpg billede, og således ikke kunne aktivere et mail-program ved et klik.
Hvis det kan lade sig gøre, er der så nogen der har har et stykke praktisk php kode, jeg er ikke nogen ørn ud i PHP, eller HTML kodning.
Svar som : brug en email adresse a'la FJERNDETTEnavn[at]domæne.dk
Vil ikke være pointgivende :-)
Avatar billede Six Nybegynder
01. maj 2006 - 17:14 #1
http://www.codehouse.com/javascript/scripts/email_hider/

Men den eneste 100% sikre måde er at lade være med at ligge sin email på ;D - eller lave en kontaktformular med php f.ek.s
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
01. maj 2006 - 18:01 #2
Avatar billede tjanum Nybegynder
02. maj 2006 - 00:12 #3
Det er ikke så svært at lave en PHP mailform. Jeg kunne godt paste lidt kode ind her, men der er et helt hav (1000-vis) af eksempler, hvis du googler på det:
http://www.google.dk/search?num=20&hl=da&q=php+mailform&meta=lr%3Dlang_da%7Clang_en

Prøv at benytte en af dem, og vend tilbage hvis du ikke kan få det til at virke, som du ønsker.