Avatar billede drizz Nybegynder
01. maj 2006 - 14:04 Der er 9 kommentarer

Linux debian booting?

Hejsa. Jeg har lige installeret linux debian net installationen. Derefter kommer der en terminal hvor jeg logger på med min bruger.

Hvad er det så jeg skal for at boote selve linuxet?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
01. maj 2006 - 14:07 #1
Du er allerede inde :)

Hvis det er en grafisk brugerflade du tænker på, så kan du (hvis du har installeret den) sansynligvist starte den ved at skrive startx
Avatar billede drizz Nybegynder
01. maj 2006 - 14:11 #2
Øhm okay.. Hvad gør jeg så, hvis at jeg ikke har installeret det?

Tror ikke jeg har, da der ikke sker nogen handling når jeg skriver 'startx'
Avatar billede kasper.h Nybegynder
01. maj 2006 - 14:17 #3
Du kan installere det med
apt-get install x-window-system
Avatar billede drizz Nybegynder
01. maj 2006 - 14:18 #4
:S ?..
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 14:20 #5
Prøv at logge på som "root" og skriv "startx" -> klik enter, virker det ikke er det nok nemmest med en genindstallation
Avatar billede drizz Nybegynder
01. maj 2006 - 14:20 #6
Hjælper ikke. Har prøvet
Avatar billede daniboy Nybegynder
01. maj 2006 - 15:07 #7
Debian net install er en lille udgave af Debian som du kan udbygge ved at installere ekstra features via en packet manager, fra internettet

som standard bliver der ikke installeret en grafisk bruger overflad, men en kommando shell kaldet bash

http://www.debian.org finder du de oplysninger du skal bruge for at benytte debian
Avatar billede zypher212 Nybegynder
02. maj 2006 - 16:12 #8
Hvorfor er der ikke nogen der henviser til din geniale debianguide? www.debianguiden.dk Hvis du ikke er en haj til Linux vil jeg nok anbefale dig at starte med Ubuntu, da der kan være lang vej igen, før du får noget grafisk på skærmen ellers. :)
Avatar billede da-g33k Nybegynder
04. juni 2006 - 13:39 #9
Du kunne også formatere din harddisk med linux på, og så installere det om igen, så får du muligheden for at installere X-window (grafisk overflade). Så er det lidt lettere.