Avatar billede malkekoen Praktikant
01. maj 2006 - 09:47 Der er 10 kommentarer

Kan ikke installere windows xp opdateringer

Jeg har lige opdaget et lidt uheldigt problem. Efter at min kære nevø har leget med computeren over en weekend, kan jeg ikke længere installere windows opdateringer.

Jeg kan komme så langt som jeg kan vælge "hurtig" eller "brugerdefineret" opdatering. Når jeg så vælger den næste opdatering skriver den med det samme (efter ½ sekund hvor den prøver at opdatere - på den tid kan den ikke engang nå at hente opdateringen!), at opdateringen kunne ikke installeres.

Hvad gør jeg???

På forhånd mange tak!
Avatar billede daniboy Nybegynder
01. maj 2006 - 10:01 #1
Du læser fejlmeddelsen og slår den op i den knowledgebase der er på windows update siden.
Avatar billede daniboy Nybegynder
01. maj 2006 - 10:02 #2
(Sidst jeg stødte på sådan en fejl, fjernede jeg alt firewall software på PCen og derefter kunne den opdatere.)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. maj 2006 - 10:14 #3
Prøv lige dette:

1. First of all close all instances of Internet Explorer.
2. Click Start and Run, type Regsvr32 /u jscript.dll in the Open box and click OK.
3. Similarly one by one unregister the files listed below;
Regsvr32 /u wuaueng.dll
Regsvr32 /u wuaueng1.dll
Regsvr32 /u wucltui.dll
Regsvr32 /u wups.dll
Regsvr32 /u wuweb.dll
Regsvr32 /u wuapi.dll
Once these files are unregistered successfully restart the system and now let us register the following files using the Regsvr32 command and check whether the issue is resolved. Please note, there is a space between Regsvr32 and the file name.

Reregister Windows Update Service Files
============================

1. Close all instances of Internet Explorer.
2. Click Start and Run, type Regsvr32 wuapi.dll in the Open box and click OK.
3. Click Start and Run, type Regsvr32 wuaueng.dll in the Open box and click OK.
4. Click Start and Run, type Regsvr32 wuaueng1.dll in the Open box and click OK.
5. Click Start and Run, type Regsvr32 wucltui.dll in the Open box and click OK.
6. Click Start and Run, type Regsvr32 wups.dll in the Open box and click OK.
7. Click Start and Run, type Regsvr32 wuweb.dll in the Open box and click OK.
8. Click Start and Run, type Regsvr32 jscript.dll in the Open box and click OK.
9. Click Start and Run, type Regsvr32 atl.dll in the Open box and click OK. (NOTE: Please register this file only do not attempt to unregister this file)
Avatar billede malkekoen Praktikant
01. maj 2006 - 10:16 #4
Avatar billede malkekoen Praktikant
01. maj 2006 - 11:06 #5
OG................nej - det gjorde det så ikke alligevel. Har har prøvet at køre dit forslag igennem, fromsej, men uden held.

Den starter stadig med billedet af installation - men giver så med det samme besked om at opdateringerne ikke kunne installeres. Der er ikke nogle fejlkoder tilknyttet selve den mislykkede opdatering, udelukkende omkring de 8 opdateringer, som jeg gerne vil installere.

PS. Jeg har også prøvet at installere en enkelt ad gangen - virker heller ikke ???
Avatar billede daniboy Nybegynder
01. maj 2006 - 11:15 #6
Du vil sikkert gerne have windows update til at fungere...
Men du kan på http://download.microsoft.com/ søge på KB<nummer> og downloade disse opdateringer manuelt.
Prøv at hent en og se at du kan installere?

Din nivø har sikkert installeret et eller andet program der har lavet nogle ændringer? (Det gør sådan nogle)
Har du aktiveret system gendannelse?
evt. kør systemet tilbage til en dag før din nevø kom på besøg?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. maj 2006 - 11:16 #7
Så har jeg ikke bedre forslag, end systemgendannelse til før Weekenden.

Medmindre din nevø ved et uheld har fået noget snavs installeret der blokerer.
Prøv at følge vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede hcma Novice
01. maj 2006 - 11:23 #8
der står også en laaang smøre her om update-problemer:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
fromsej >>  meget af det er noget jeg i tidernes morgen oversatte for A.Overgaard  :o)
Avatar billede malkekoen Praktikant
02. maj 2006 - 11:26 #9
Jeg fik det til at fungere ved at sætte den til at opdatere helt automatisk. Efter ca. 20 minutter havde den opdateret og bad mig om at genstarte. Da jeg bagefter gik ind igennem windows update virkede det. Meget mærkeligt, da den i første omgang (inden weekendens ballader). Så måske virkede dit forslag, fromsej, måske alligevel :).
Avatar billede fromsej Praktikant
02. maj 2006 - 19:10 #10
Det er svært at sige.*S*

Lad os bare sige at du selv fandt løsningen, så lav et svar og accepter det, så er her lukket rigtigt.*S*