Avatar billede trikker Nybegynder
01. maj 2006 - 09:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilke prosessorer skal man gå efter, til en bærbar

Hvilke prosessorer skal man gå efter, til en bærbar, hvis den også skal kunne bruges til at spille på.

Intel duo core ?
Pentium Centrino el. Dothan ?
AMD64 turino ?

eller noget helt femte ?
hvilke yder bedst
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. maj 2006 - 09:41 #1
Skal du bruge den til spil, er det grafikken, der er afgørende. Har du kigget på laptopworld.dk ?
Avatar billede espersen Novice
01. maj 2006 - 09:46 #2
det er jo egentligt et simpelt spørgsmål - men svaret er mere komplekst

De enkelte processorer yder rigtig godt på hver sin måde.

Intel duo core - den nye 2i1-CPU fra Intel (også en del af Centrino-platformen)
Pentium Centrino el. Dothan (Dothan er en af CPUerne under Centrino! - ligesom Banias m.fl.)
AMD64 Turion er AMDs udemærkede bud og en værdig konkurrente til Intels Pentium M
Bemærk dog at Centrino består af 3 elementer for at kunne lad sig påføre mærkatet "Centrino".
AMD64 Turion kan sammensættes med komponenter der bruger store mængder strøm.

Løs mere om CPUerne her:
Pentium M versus AMD64-Turion : http://techreport.com/reviews/2006q1/pentiumm-vs-turion64/index.x?pg=1
Køberguiden vedr. CPU : http://laptopworld.dk/index.php?id=96
AMD64 : http://laptopworld.dk/index.php?id=46
Intro til Centrino: http://laptopworld.dk/index.php?id=37
Avatar billede trikker Nybegynder
01. maj 2006 - 09:54 #3
ja jeg har været forbi laptopworld
tænkte bare at der var forskel på hvordan de yder.
hvor man fik mest ydelse for pengene 64bit eller Duo
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 10:01 #4
De bygger jo på 2 forskellige ting. Core Duo er til hvad man betegner med SMP. Dette står for symmetric Multiprocessing,og er en multi processor arkitektur, en én eller flere identiske processorer er forbundet ti´l en single shared main hukommelse

Markedet vil i den nærmeste fremtid blive oversvømmet med applikationer, som understøtter 64bit og longhorn som alle venter på, har også dnene understøttelse.
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 10:05 #5
"mest ydelse for pengene 64bit eller Duo"

Mest ydelse for pengere er kan du ikke udlede af dette.

Gode ting ved Core Duo er muligheden for du bl.a. kan spille med styrke fra den ene CPU, mens du samtidig f. eks ripper en film via den anden CPU
Avatar billede espersen Novice
01. maj 2006 - 17:11 #6
vil dog sige at du efter min mening har nævnt de bedste CPU'ere på markedet

høj ydelse og dog strømbesparende (lang/bedre batteritid)
Avatar billede espersen Novice
09. maj 2006 - 12:51 #7
har du set mere på det ?
Avatar billede trikker Nybegynder
09. maj 2006 - 15:45 #8
spørgsmål lukket
tror jeg går efter en DUO
Avatar billede espersen Novice
09. maj 2006 - 15:50 #9
udemærket valg - se evt. testen af en Zepto 6214w med duo :
http://laptopworld.dk/index.php?id=261