Avatar billede aalborg79 Nybegynder
06. maj 2001 - 21:06 Der er 5 kommentarer

Frames

Hvad er det gode/dårlige ved dem ?
Avatar billede htmlaga Nybegynder
06. maj 2001 - 21:13 #1
Der mange både fordele og ulemper ved frames men for at få nogen større udybning skal du nok sætte nogle point på spil!
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
06. maj 2001 - 21:13 #2
En god ting er at hvis ens sider er store, så kan man nøjes med at loade en side i en frame, istedetfor at loade en hele siden igen og igen..
Avatar billede memo Nybegynder
06. maj 2001 - 21:14 #3
Godt:
giver med lidt omtanke en let overskuelig navigation på dine sider. Mulighed for at kunne udskifte dele af siden løbende (bannere reklamespots etc)

Dårligt:
Ikke alle browsere understøtter frames.
mange browseres \"back2 knap kan ikke brínge dig ud af siten.
tilføjelse af undersider til favoritter kan ofte heller ikke lade sig gøre, da det kun er index.htm
der registreres

og der er en hel del flere ting... både for og imod.. det er vist lidt af en tros-sag når man designer sider :-)
Avatar billede christian-s Nybegynder
06. maj 2001 - 21:27 #4
Jeg bruger aldrig frames KUN tabeller, se her hvorfor:
http://mbn.dk/Kloge_ord/frames/
Avatar billede j1z Nybegynder
10. maj 2001 - 01:23 #5
Og bruger du et program som Dreamweaver, så har du mulighed for at lave Templates (indforstået at tables er det bedste). Det er en slags skabeloner som kan holde styr på din menu (som du jo normalt ville lave i en selvstændig frame). Skal du senere rette i den menu, så opdatere Dreamweaver selv alle de undersider du har lavet under den skabelon. Det er yderst smart og tidsbesparende. Det kræver selvfølgelig at du er til WYSIWYG programmer ;o)