Avatar billede jakob.dll Nybegynder
06. maj 2001 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

optage - for real!!

Jeg har et maxi ISIS 4/8 lydkort.
Jeg vil nu gerne gøre sådan, at jeg vil optage audio, real-time.

altså jeg vil afspille og optage samtidig, men UDEN jacksticks.

altså internt...

ps. jeg har hørt noget om
cubase og rewire, men jeg kan ikke finde ud af det: (jeg har cubase)
nu smider jeg 202 points i bøtten....såå
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. maj 2001 - 00:14 #1
I egenskaber for system > Enhedshåndtering > Vælg dit lydkort. Kan du vælge
Full Duplex nogle steder? Du kan evt. prøve at optage og afspille noget
samtidigt, ved at lægge et hvilket som helst stykke audio ind i Internet
Audiomix, og trykke record og vælge Overdub. Du kan hente Internet Audiomix her: http://tucows.inet.tele.dk/preview/5913.html  (Iøvrigt et glimrende program!)

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, må jeg desværre påstå at det er hardwaren
der ikke indeholder tilstrækkelig kapacitet/faciliteter. Hvis det er meget
vigtigt for dig at kunne optage imens du afspiller et sykke musk kan jeg
anbefale dig et Creative Soundblaster Live! kort. Kortene er iøvrigt faldet
en del i pris på det sidste, så det kan næsten ikke betale sig, andet!
(Se evt. http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587914)

/vh
Simon
Avatar billede grav Nybegynder
07. maj 2001 - 00:24 #2
Nomiz:
Hva skal han dog med Internet Audiomix og et Live!, når han har Cubase og et ISIS?!

Jakob:
Hmm, hvis du slet ikke vil bruge lydkortets indgange, skal du jo have fat i en softwaresampler som kan fungere som et VST-instrument. Så slutter du et midikeyboard til og kører løs.
Rewire skal du bruge, hvis du f.eks. vil sætte Cubase og Reason/Rebirth eller noget tredje sammen. Rewire er et softwarelink mellem forsk. musikprogrammer, så de kan synkroniseres mm. Hvis du \"kun\" er i besiddelse af Cubase, behøver du umiddelbart ikke Rewire.
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. maj 2001 - 00:28 #3
Hej Grav. Jeg kender desværre intet til ISIS-kortet, så jeg var lidt usikker.
Har du evt. et link til producenten? Er det et godt kort?

/vh
Simon
Avatar billede grav Nybegynder
07. maj 2001 - 00:45 #4
Det har en hulsens masse features, bl.a. 4 in 8 out (i forhold til SBLive 2 in 2 out). Men så vidt jeg ved er kvaliteten af converterne ikke så god (det er SBLive nu heller ikke).

http://uk.guillemot.com/brand/gamme/son/msisis/isis.html
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. maj 2001 - 17:32 #5
Nåh, okay! Jeg troede ISIS-kortet var et typisk standardkort.. :)
Avatar billede bo_van_snow Nybegynder
16. maj 2001 - 18:07 #6
I Cubase er der en funktion der hedder mixdown, når du har alle dine spor med diverse plug-ins instillinger og fx\'s kan du mixe det hele ned til et stereospor, hvor cubase også mixer dine fadings med i det færdige mix.
Hvis det ikke er svar nok må du være mere konkret med hvad du vil kunne gøre!