Avatar billede dkshero Nybegynder
30. april 2006 - 15:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

rigtig dårligt tv2 på tv-kort

hej jeg har lige fået mit tv-kort
men når jeg ser tv 2 flimre det helt vildt hvad kan jeg gøre?
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 15:34 #1
hvor bor du - bor du tæt på en tv2 antenne eller har du kabel?
Avatar billede dkshero Nybegynder
30. april 2006 - 15:38 #2
jeg bor i sakskøbing på lolland omkring maribo og nykøbing f ja antenne
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. april 2006 - 15:46 #3
oki- jeg har selv haft problemet, fordi jeg boede for tæt på tv2's sendemast, signalet var simpelthen for kraftigt. Hvis du har en antenneforstærker på kan du prøve at slå den fra.
Avatar billede fuglen1 Novice
30. april 2006 - 20:22 #4
Er det analog eller digital tv du vil se?

Med det flimrer så gætte jeg det er analog
Så vil du med skift til dvb-t få et kniv skarpt billede

Hvordan er signalet på andre apperater såsom tv

Mit gæt er du modtager fra Nakskov eller Vordingborg
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2006 - 21:02 #5
Er det dvb-t har jeg hørt at TV2 antennen skal vendes så elementerne er lodret
Avatar billede fuglen1 Novice
01. maj 2006 - 10:14 #6
iptage: Det afhænger af hvor signelet skal modtage fra
Det er kun Hadsten, Thisted og Århus der sender
Lodret de andre hovde sendere sender vandret.

Hjælpesenderne sender alle lodret
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 10:22 #7
Så er det fordi jeg bor i Århusområde og modtager fra Hadsten jeg har fået det råd at vende antennen
Avatar billede dkshero Nybegynder
01. maj 2006 - 13:01 #8
fuglen hvordan skifter jeg til dvb-t? og hvad er det?
Avatar billede trav4u2 Novice
01. maj 2006 - 18:41 #9
Det er det nye digitale tv-signal.

Du kan læse mere om det her
http://www.digi-tv.dk/
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9938&PN=1

Jeg har selv anskaffet en Philips DTR 200 i Kvickly til 599,- og den modtager et super-signal med en gammel V analog stueantenne og så kan den vise undertekster

Du skal dog være opmærksom på, at udgangen er SCART; så du skal være i stand til at føre signalet videre til PC’en.

Signalet fungerer ligesom satellit-tv med én kanal af gangen.
Avatar billede dkshero Nybegynder
02. maj 2006 - 06:41 #10
trav4u2 det vil jeg tage ud og købe idag så jeg kan komme af med det gamle fjernsyn (; smid du bare et svar. prøvede med en kammerats.

mvh. mads
Avatar billede fuglen1 Novice
02. maj 2006 - 10:30 #11
dkshero: Skal du os modtage på pcen kan du købe et Tvkort med dvb-t tuner og det rigitge software for at få undertekster/optage undertekster

trav4u2:
Den rigtige betegnelse er det jordbasserede digitale sendenet for dvb-t
eller DTT

Digital tv er 4 forskellige typer
Avatar billede trav4u2 Novice
03. maj 2006 - 22:57 #12
Svar:)