Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 08:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Intet signal til skærm

Hej,

Min computer er midlertid afgået ved døden. Her til morgen da jeg ville starte den op hører jeg også fint nok at både harddisk og kølere går i gang. Derefter sker der ikke mere.

I går aftes kom computeren med en blå skærm og den frøs også på et tidspunkt, hvilket den ellers ikke har for vane.

Ingen bip-lyde eller anden fejlmelding fra computeren. Jeg bed også mærke i at der ikke kom noget lys i "Num Lock" tasten, hvilket tyder på computeren ikke kommer videre.

Mine specs er:

P4 3Ghz HT
512+256mb ram
ASRock

Jeg har hverken OC'et eller pillet ved instillinger i bios. Disse problemer opstår normalt når man skifter hardware ud, men det her problem opstod over natten.

Løsning?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2006 - 09:01 #1
Jeg tror det er en ramblok der er problemet, prøv med en blok ad gangen
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 09:04 #2
Godmorgen, det har jeg prøvet. ram for ram. Der sker stadig lige lidt. Tak for svaret ellers :)
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 09:33 #3
Newsflash: Jeg har 3 sokler til ram. Mine ram sidder i de to længst til venstre. Nu prøvede jeg at hive den ene ud og sætte den sidste over i den længst til højre som ikke blev brugt før. Jeg havde hevet mit grafikkort ud og havde skærmen sat til onboard. Jeg slukkede computeren og satte mit grafikkort til hvorefter den igen ikke ville starte op på skærmen. Nu har jeg hevet batteriet ud til bios og håber fejlen kan ligge der i.
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 10:29 #4
Den er igen død! :(
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 10:39 #5
Prøv at teste dit grafikkort i en andne PC.

Personligt tror jeg også det er dine RAM som er stået af.
Kan du finde ud af at bruge et multimeter, så kunne du prøve, at måle med sort pointer fra multimeter på ground og den røde pointer på rød ledning på ATX stikket.

Hvilket result får du?
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 10:56 #6
Er det ikke meget underligt at to ramblokke sætter ud samtidig?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 10:59 #7
Intet er umuligt.

Lyder sært du ikke får en fejl beep. Er din speaker i kabinettet sat til?
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 11:04 #8
Jeg har lige sat mine ram i denne computer som jeg skriver fra nu. De virker som de skal så det er ikke rammene? Min speaker er sat til ja.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 11:05 #9
Mål på din PSU som jeg skriver eller tjek om grafikkortet virker i en anden PC
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 11:11 #10
Da tingene fint nok starter op hver for sig bør det vel ikke være PSU? Det eneste problem er, at der ikke kommer et billede på skærmen.

Den kører lige pt med grafikkortet men over onboard grafik da min første tanke var grafikkortet så det hev jeg ud og, reset bios og sætte den til onboard.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 11:13 #11
Test nu grafikkortet i en anden pc.
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 11:20 #12
denne computer kører nu med både rammene og grafikkortet (GeForce 6800LE) fra den gamle "defekte" pc.
Avatar billede sendell Nybegynder
30. april 2006 - 12:30 #13
Kan det være MB der er sat af?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 12:58 #14
Ja selvfølgelig. Mål nu på den maksine
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2006 - 08:44 #15
Fik opretter svar nok til at lukke, eller er der brug for yderliger support?
Avatar billede sendell Nybegynder
02. maj 2006 - 08:53 #16
Har ikke mulighed for at måle på min maskine, men du var den der kom tættest på et seriøst "svar". Får nyt MB i dag
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 09:55 #17
Ikke for at starte de sædvanlige diskussioner, men hvad var det "seriøse" svar??
Avatar billede sendell Nybegynder
02. maj 2006 - 10:28 #18
Det seriøse svar kunne være at komme lidt nærmere på en løsning end: "Mål nu på den maskine", hvilket jeg ikke ser som et svar