Avatar billede mikaeljuhlmadsen Nybegynder
06. maj 2001 - 20:07 Der er 10 kommentarer

Motherboard ?

Jeg har besluttet at jeg vil pensionere min aldrende K6-2 processor !
Mit nye system bliver en Duron + nyt MoBo !

Spørgsmålet er, hvilket brædt skal jeg vælge og hvorfor ?
Er der et anbefalelsesværdigt brædt til DDR-Ram ?
Har selv overvejet et Soltek 75KAV eller et MSI !?
Avatar billede frifoed Nybegynder
06. maj 2001 - 20:13 #1
HellO!
Jeg har lige opgraderet til et Soltek KAV + 750mhz @ 1Ghz + Volcano II køler. Dette setup køler stabilt og svine hurtigt! Soltek-boardet har alle de fede funktioner og stabiliteten fra de dyrere boards som ABIT, ASUS og AOPEN men koster 35% mindre. Plus det har en nice lille Red-Storm funktion der selv overclocker processoren :) Og med prc-data.dk gode priser skal du ikke slippe mere end en 1700kr for hele molevitten!
Avatar billede cazoo Nybegynder
06. maj 2001 - 20:22 #2
Hvis det skal være et af de 2 ville jeg foreslå Soltek\'et...... Hvis du har pengene kan du godt købe DDR men du kan lisså godt spare lidt og så købe SD
Avatar billede zhark Nybegynder
06. maj 2001 - 20:35 #3
Jeg vil helt klart anbefale ASUS A7V133, Bundkortet er \"rygradan\" i en PC og de få 100 kr. ekstra er hurtig glemt... men givet godt ud. Prøv evt. at søge pa noget Soltek der ikke lige er (lidt) inde nu - det er dødens pølse og du kan søge i dagevis uden at finde en ski\' måske nogle kinesiske :\\?
Avatar billede tussen Nybegynder
06. maj 2001 - 20:38 #4
hej jeg ville foreslå et lidt dyrere motherboard
evt asus det kører bare. Epox er også kanon.
og en duron er jo ikke så vildt dyr ,så kan du jo købe en lidt mindre pro og opgradere til t-bird senere
Avatar billede zhark Nybegynder
06. maj 2001 - 20:52 #5
Her er et link at øve dig på (hvis du gider?) 88 Soltek mobo, uden link... der virker til et eneste. Det er mere end svært at finde noget om Soltek mobo.
Avatar billede mikaeljuhlmadsen Nybegynder
06. maj 2001 - 20:53 #6
Hmm..Ja har tænkt på asus, de er jo svære at komme uden om ! - Har 75KAV med i mine overvejelser, da mit nuværende brædt er et soltek og har kun haft gode erfaringer med det ! (Er den loyale/konservative/kedelige kunde der, såfremt varen er ok, holder mig til samme producent ;o))
Men asus er en mulighed !

Hvilken oc venlig og støjsvag køler anbefales ?
Avatar billede jaue Nybegynder
06. maj 2001 - 23:02 #7
Silverado Køleren fra Tyske Noice Control, er en støjsvag og god køler, nok den bedste på markedet for tiden, men også temmelig dyr. Taisol klarer det også fortrinligt, til halv pris af hvad den anden koster. Larmer dog en lille smule mere, men ikke noget man ikke kan leve med efter min overbevisning. Silverado her:
http://www.studiedata.dk/product.asp?
product=76&page=1
Taisol her:http://www.studiedata.dk/product.asp?product=36&page=1
Avatar billede jaue Nybegynder
06. maj 2001 - 23:03 #8
Avatar billede safl Nybegynder
07. maj 2001 - 06:54 #9
Jeg kører med Volcano II den er ikke støjsvag men køle det kan den! Jeg har en 750mhz der kører klippestabilt på 1Ghz, støjniveuet er ca. 30db. Men hvis du ikke skal overclocke så er silverado\'en fin nok (hvis du også har penge nok) Sileradoen koster omkring 500kr hvor Volcano\'en ligger til 149kr.
Avatar billede safl Nybegynder
07. maj 2001 - 07:00 #10