Avatar billede seifert-king Nybegynder
29. april 2006 - 22:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lydkort

Efter jeg har geninstalleret XP har jeg problemer.

Når jeg afspiller en videofil i medieplayer, så er det uden lyd.

Når jeg vil åbne en mp3-fil med Winamp, så kommer følgende fejlmeddelse:

waveOut output v2.0.2a error

No sound devices found....

og senere:

Error code 2
Windows error message
"Der er blevet anvendt et enheds-id, som er uden for dit systems gyldige område"

Har tjekket lydkortet og kontrolpanel, og umiddelbart er der ingen problemer med driveren til lydkortet.

HVAD KAN VÆRE GALT ?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
29. april 2006 - 23:32 #1
Hmm det lyder lidt pudsigt. Prøv engang at fjerne lydenheden fra enehdshåndtering, for derved at tvinge xp til at installere driveren igen.

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber-->Hardware-->Enhedshåndtering-->Enheder til lyd, video og spil. Fjern alle de enheder du kan se og genstart computeren.

Hvis det ikke virker så prøv eventuelt at hente den nyeste driver, hvis det da ikke er den du har. Hvad er det for et lydkort du har i din pc?

Vh
Avatar billede seifert-king Nybegynder
30. april 2006 - 08:24 #2
Hvis jeg højreklikker på alle de enheder jeg har under lyd, video og spil, så står der "Denne enhed fungere korrekt"

Men under enhedshåndtering er der øverst en "? Andre enheder" og her står der bla. Multimedielydkort. Og under den står der "Denne enhed er ikke konfigureret korrekt (kode 1)"

Så kan jeg trykke på Genindstallere drivere, men den kan ikke finde driveren.

Kan ikke se hvilket lydkort det er.
Avatar billede seifert-king Nybegynder
30. april 2006 - 08:40 #3
Det er en Medion PC MT6  MT 165 jeg har
Avatar billede allanfo Praktikant
30. april 2006 - 08:45 #4
Du har glemt at installere driverne til bundkortet. Windows kan ikke tilgå lydkortet før de drivere er installeret. Der fulgte sikkert en CD med computeren.
Avatar billede seifert-king Nybegynder
30. april 2006 - 08:59 #5
Kan maskinen virkelig godt køre uden driverne til bundkortet er installeret ?

Har ingen cd til noget som helst :-(
Avatar billede seifert-king Nybegynder
30. april 2006 - 10:21 #6
Du kan godt have ret. For hvis jeg kigger på¨enhedshåndtering og bundkortressourcer,å står der at der ikke er installeret nogen driver til den enhed.

Må på jagt efter en driver
Avatar billede innercitydk Nybegynder
30. april 2006 - 14:22 #7
Via serienumemret kan du hente driverne her:

http://www1.medion.de/downloads/?lang=dk_neu
Avatar billede allanfo Praktikant
30. april 2006 - 15:58 #8
Visse dele af bundkortet kan køre uden softwaredrivere, f.eks. IDE-controllerne. Nogle bundkort har indbygget netkort, der også virker uden drivere, mens andre indbyggede netkort ikke virker og så videre.
Avatar billede seifert-king Nybegynder
06. maj 2006 - 11:50 #9
innercity, kom med et svar.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. maj 2006 - 15:07 #10
Takker :)