Avatar billede zikzaka Nybegynder
29. april 2006 - 10:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Alert! System battery is low"

Jeg har en Dell Dimension 8300 med Pentium 4 og 512 MB ram. Når jeg starter min PC siger den følgende: "Alert! System battery voltage is low" strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility" (F1 går i styresystem, F2 går i BIOS)

Jeg har før haft det problem, hvor jeg med held ændrede boot sequence. Men har ikke været inde og rode med BIOS og har så efterfølgende prøvet at gå i BIOS igen og rettede fejlen. Desuden har jeg prøvet at ændre strøm, i BIOS også uden held.

Nogle der ved hvad der er galt? Da det er ret irriterende, at den bare stopper med at arbejde på denne måde..
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2006 - 10:37 #1
Det kunne godt lyde som om dit batteri på motherboardet er ved at være fladt. Hvor gammel er computeren?

Hvis du åbner computeren, vil du sandsynligvis kunne finde dette batteri et sted på bundkortet (et lille fladt kviksølv-batteri på størrelse med en 2-krone). Dette skal du i givet fald skifte ud med et nyt.
Avatar billede zikzaka Nybegynder
29. april 2006 - 10:55 #2
Jeg tror den er omkring 2 år.. Hvad hedder sådan et batteri specifikt og hvad koster det? Man skal vel også være opmærksom på spænding osv?
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. april 2006 - 11:08 #3
Det var godt nok hurtigt at det løber tør så....

Du kan købe et nyt herfra:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12159
http://www.pyro.dk/shop/default.asp?ProductID=MBBATT2032

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken på det, men 99% sikkert er det dette batteri, du skal bruge. Du kan dog prøve at se, om der ikke står angivet spænding på det batteri, du har siddende i allerede.

Men prøv nu og vent at se, om andre har andre forslag til, hvad der kan være galt :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. maj 2006 - 10:32 #4
Husk at lukke spørgsmålet efter dig :-)