Avatar billede alleycat Nybegynder
28. april 2006 - 18:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

For lidt hukommelse til at oprette zip-fil

Jeg har nogle billeder på i alt 132 mb, som jeg gerne vil have proppet ned i en zip-fil. Jeg har brugt koden som jeg har fundet på http://www.eksperten.dk/spm/192099
Det virker fint på få filer, men den løber tør for hukommelse når jeg prøver med alle filer. Jeg får følgende besked

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 1120580 bytes) in /customers/lassehansen.dk/lassehansen.dk/httpd.www/nyc/zip.lib.php on line 94

Er der nogen der kender og kan forklare en metode, til at proppe 127 filer med en samlet størrelse på 132 MB ned i en zip-fil, uden at det kræver alt for meget hukommelse?

Venligst
Lasse
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2006 - 08:10 #1
Skal det være zip?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2006 - 08:24 #2
Det kunne være du kunne finde en avanceret zip-klasse, som kunne add file efter arkivet var oprettet.
Så du måske kunne tilføje og lukke en fil af gangen.
Ved ikke lige om det vil tage samme mængde memory af allokere.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2006 - 08:58 #3
Prøv lige at lav en phpinfo()
Avatar billede kokoko Nybegynder
29. april 2006 - 12:37 #4
Avatar billede alleycat Nybegynder
18. maj 2006 - 02:03 #5
Jeg ville gerne slippe for at gemme zip-filen på min server, og blot outputte direkte til brugeren. Så vidt jeg kan forstå involverer de ovenstående forslag, at jeg gemmer filen på serveren, eller tager jeg helt fejl?
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2006 - 02:14 #6
<ole>

Filen skal jo opbevares, til den komme væk fra serveren ... det kan gøres i ROM eller RAM. Hvis du ikke har adgang til at opbevare filen i RAM og du ikke vil bruge ROM, er der vel kun psykokinese, telepati eller beslægtede fænomener tilbage  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede alleycat Nybegynder
31. august 2007 - 02:40 #7
Lukker. Kun ét svar, så kun ét sted at aflevere pointene.