Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. april 2006 - 12:19 Der er 16 kommentarer

Irriterende problem i explorer med FLASH!

Hej derude

Har et stort problem.

Jeg har lavet en komplet hjemmeside i flash som er sat ind i den midterste celle i en tabel i Golive.
Dvs. top og bund på siden er HTML og består blot af et lille banner samt sponsor logos. I midten har vi så selve siden som er lavet udelukkende i FLASH.

Når jeg tester den i Firefox virker den fint (se 1. screenshot) men når jeg tester den i Internet explorer kommer der en ramme frem rundt om hele flash siden samt en besked der siger "klik med musen for at aktivere siden" (se 2. screenshot)

Når man lige klikker en gang virker siden så derefter fint, men det virker ufatteligt amatør-agtigt. Jeg ved ikke om det er golive eller flash 8 som volder problemet men håber virkelig I kan hjælpe da der snart er deadline på siden.

1. screenshot http://peecee.dk/uploads/pics/screenshot_virker.jp...
2. screenshot http://peecee.dk/uploads/pics/screenshot_problem.j...

på forhånd tak
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. april 2006 - 12:21 #1
Avatar billede lyden Nybegynder
28. april 2006 - 12:23 #2
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. april 2006 - 12:35 #3
tak lyden det er alt hvad jeg har brug for. hvis du lige svarer så får du dine point
Avatar billede lyden Nybegynder
28. april 2006 - 12:36 #4
læg selv et, så kan vi dele!
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 12:38 #5
Ring til bill gates det kom med en windows update for 14 dage siden ,det samme sker med .pdf

Håber det bliver rettet igen for du har ret ser ikke fedt ud.

jeg laver hele sites i flash uden at blande det med html så jeg har kun rammen 1 gang uden om hele siden,men stadig ikke særligt fedt.

microsoft må tilbage til tegnebrættet og få det rettet
Avatar billede lyden Nybegynder
28. april 2006 - 12:41 #6
Explore er håbløs, png. har den aldrig kunne vise, og nu det her. (bruger den i mit arbejde, men aldrig som foretrukken browser, men det er der desværre mange der gør)
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 12:43 #7
:-D nice ,så ikke lyden´s indlæg :P før jeg postet min.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. april 2006 - 12:58 #8
ja jeg fatter ikke hat af hvad MS har haft gang i med den opdatering. Fint nok det bliver lidt mere sikkert men det går satme udover mange sites lavet i flash. Jeg er lidt ny her så jeg ved ikke om det er lykkedes at tildele dig dine point. men det får vi at se.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. april 2006 - 12:58 #9
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. april 2006 - 13:04 #10
Hvis I endelig SKAL skyde skylden på nogen, så skyd da skylden på dem der har tvunget Microsoft til at gøre det her, Eolas Technologies.

I kan i øvrigt roligt regne med Firefox, etc. også bliver nødt til at implementere dette på et tidspunkt, med mindre patentet kan blive kendt ugyldigt.
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 13:14 #11
det er da sært at de har magt til at tvinge Ms til det,uden at appel osse skal ?
Avatar billede lyden Nybegynder
28. april 2006 - 13:22 #12
hehe, jeg skyder ikke skylden på nogen - mener bare det er skudt helt ved siden af. Jeg kender selvfølig heller ikke baghistorien.
En browser der ikke kan vise png. og flash uden "forbehold" er ubrugelig i mine øjne.

hellhamster, point tildeler du ved at acceptere svaret til venstre i menuen ;o)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. april 2006 - 13:22 #13
Det har de magt til fordi de sagsøgte Microsoft og fik rettens medhold.

Det er faktisk en udemærket strategi: Hvis man kan vinde over den største modstander, så har du praktisk talt vundet over alle - og når vi snakker patenter, er det netop "alt-eller-intet" der gælder.

Apple og de andre bliver nødt til at følge trop før eller siden, med mindre det patent bliver kendt ugyldigt. Men såfremt det sker, kan du roligt regne med Microsoft vil få ændret det her tilbage hurtigst muligt.
Avatar billede mash Mester
28. april 2006 - 13:31 #14
Træls nok,man burde finde ud af at slå det fra og udgive filen der gør det,så vi selv kan bestemme!
Avatar billede hellhamster Nybegynder
01. maj 2006 - 22:46 #15
hmm jeg bliver ved med at afkrydse svar boksen og herefter trykke "accepter". Er det ikke det man plejer at gøre?

Nåh men EOLAs udtaler at de ikke har i sinde at sagsøge Mozilla Firefox samt andre Open Source browsere, kun hvis de på et tidspunkt bliver kommercielle.
Avatar billede sangena Nybegynder
03. maj 2006 - 14:04 #16
Ved nogen ,, man på nettet kan dovnloade en gratis convorter ? jeg vil gerne have baggrundsmusik , på min hjemmeside !
De er for store til at uoploade, hvor  og hvordan kan jeg kompremere den til at fylde ikke mere en et par kb?
Min mailadresse er ... tornado@c.dk
På forhånd tak
Sangena