Avatar billede chris96 Nybegynder
27. april 2006 - 19:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB-key er forsvundet

Min bærbare computer har pludseligt fået et problem! Jeg har en USB-key, som den pludseligt ikke længere kan finde!

Den har virket - en dag kom jeg dog til at skubbe til den, og da jeg satte den i igen, skrev win-xp (home) at hardwaren ikke kunne installeres korrekt.

Det er det samme i alle USB-portene.

Jeg har forsøgt at fjerne USB-driverne i enhedshåndtering - og så lade den installere igen ved at "finde ny hardware" - det har dog intet hjulpet!

Hvad gør man??

På forhånd tak
Christian
Avatar billede haverslev Novice
27. april 2006 - 19:08 #1
"Den har virket - en dag kom jeg dog til at skubbe til den"

Har du checket at USB-keyen IKKE er blevet defekt ?
Har du prøvet den i en anden pc?
Avatar billede dennispoulsen Nybegynder
29. april 2006 - 22:38 #2
Er det fordi du anvender et forlængerkabel, jeg har en gang haft det samme problem og det viste sig at det var fordi jeg havde et 5m forlængerkabel i en kineser kvalitet, da jeg fandt et 3m kabel virkede alt igen.
Avatar billede chris96 Nybegynder
30. april 2006 - 10:34 #3
1. Ja den virker i andre maskiner...

2. Og nej, jeg bruger ikke forlængerkabel!
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2006 - 10:52 #4
Det er muligt at der er gået "kage" i tildeling ag drevbogstaver,så prøv at fjerne alle andre USB enheder fra maskinen og derefter gå i enhedshåndtering.

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering.
Klik på + udfor USB controllere
H-klik på enhederne, en af gangen fra bunden af og vælg fjern.
Genstart pc`en og lad windows installere enhedene igen, herefter sætter du dine Usb enheder i, en af gangen og lad windows finde/install enheden.
Avatar billede chris96 Nybegynder
11. maj 2006 - 09:59 #5
Undskyld den lange svartid...

Det dutter heller ikke! - jeg havde prøvet det forinden jeg oprettede spørgsmålet.

Jeg kan sagtens bruge andre enheder i de selvsamme USB-porte!
Avatar billede chris96 Nybegynder
15. august 2006 - 09:52 #6
Ingen løsning...