Avatar billede qbob Nybegynder
27. april 2006 - 15:36 Der er 4 kommentarer

Check af mail

Er der nogle af jer der er faldet over et program der:
Sender en mail via SMTP (til en email bounser)
og chekker via IMAP om den er kommet retur og melder fejl
Avatar billede never_mind Nybegynder
27. april 2006 - 15:42 #1
hvad er det helt præcist du vil kunne ? for det lyder lidt mystisk det der ? (er det for at kontrollere om en server er nede eller ?)
Avatar billede qbob Nybegynder
27. april 2006 - 15:51 #2
Ja ok ... der skal nok lidt mere til ;-)

Jeg har 3 mailservere
Alle Windows/Domino

Jeg chekker tilfølig om service ol. er oppe.

Men vi har dog et par gange oplevet at en af dem ikke lige vil snakke helt med de andre og så går det hele istå.

Ved og sende en mail fra den server der står nærmest mig hele vejen ud og tilbage igen vil jeg chekke om det hele er i synk

Så programmet skal:

Sende en mail via min SMTP til en mail bounser
(i ved sådan en der bare svare tilbage med det samme

Så kommer mailen gennem både min server i min DMZ, min "HUB" og den som klienterne har deres postkasser på.

Den skal så melde tilbage om mailen kommer retur og melde fejl hvis den ikke gør
Hvordan den melder fejlen tilbage?? Tja ... bare jeg kan fange det via en TCP/IP port eller noget så er det fint
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
14. august 2006 - 23:48 #3
Har du stadig behov for dette ? I så fald kan jeg da lige trylle et script til dig.
Avatar billede qbob Nybegynder
21. august 2006 - 09:29 #4
Jeg har stadig ikke fundet en løsning nej ... forslag modtages med kyshånd =)