Avatar billede helten_20 Nybegynder
27. april 2006 - 11:51 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar? Dell vs. Zepto

Hej alle sammen. Sider og overvejer at købe en ny bærbar.

Jeg har kig på følgende maskiner:

Zepto Znote 6615WD    Pris 8.533 Eksl. moms
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=un5ziV5WJDZbFLyF

Dell Inspiron 6400  Pris 9.415 Incl. moms
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&fb=1&l=da&oc=n04647&rbc=n04647&s=dhs&sbc=dkdhsrsinspn_6400_1

Alle jeg har forhørt mig hos siger følgende: "Dell er noget lort, kvaliteten og servicen stinker og at jeg derfor skal vælge Zepto" Derudover kan de ikke rigtig komme med nogen egentlig begrundelse.

Her er hvorleds jeg ser tingende. ( i må meget gerne rette mig)

Processoren er en del hurtiger/beder hos dell.

Får 512mb mere i ram hos Dell.

Får 20GB HD mere hos Dell.

Grafikkorttet er en del beder i Zepto´en ( opvejer det den manglende ydelse i processeren?)

Dell er ca. 1.000 kr billiger incl moms.

Hvilken maskine skal jeg vælge?

Vil meget gerne have en uddybende begrundelse, skårt ud i pap, da jeg er letter evensvag når det gælder computer.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 12:18 #1
Jeg ville vælge dell, Men være åben overfor IBM T eller R 35 eller 45.

Jeg har selv både IBM og en Acer aspire 5670 som koster et par tusinde mere men er alle pengende værd. Se evt. http://www.acer.dk/acereuro/page3.do;jsessionid=7B376BEAFBA61A22F8F05C8FDF8BD26B?dau7.oid=68&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=883812346

MVH Jan C

TIP hvor lette er de at gennedanne. IBM har en skjult partition og derfor ikke en masse recovery CDér
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 12:21 #2
Jeg har netop indgået en test aftale med Dell. Er ikke personligt meget for Dell, men dette bunder KUN ud fra deres ret dårlige support. Deres produkter er ganske på højde med alle andre på markedet.

Hvad skal maskinen bruges til?

Af de to du har kig på, så ville jeg tage Zepto. Dog har deres maskiner lidt irriterende blæse larm. Det har Dell så ikke.

nu ved jeg ikke, om dit valg er baseret på skærm opløsningen, men er du interesseret i en ligge lækker maskine, så er denne TOP lækker
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=O7Xh4nIQlz3

Vi fikd en til test igår, og den er super lækker!!
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 12:22 #3
IBM er lækkert ja, men deres priser kan "normale" ikke være med på. Især egner Lenovo sig IKKE til spille maskine. Her skal du betale KASSEN for at være med på deres flagskib x60 der fås i spil baseret udgave
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 12:36 #4
"Alle jeg har forhørt mig hos siger følgende: "Dell er noget lort, kvaliteten og servicen stinker og at jeg derfor skal vælge Zepto" Derudover kan de ikke rigtig komme med nogen egentlig begrundelse."

Er det ikke begrundelse nok?

Jeg har gennem mit arbejde eller via min tid som tester af laptops, været i ugenligt kontakt med Dell's support. Her fra kan jeg videregive min erfaring til dig.
Snakker vi om support, så er Zepto det bedste du vil opnå i dk hvad angår supporten. Ligemeget hvem eller hvor du vil spørge vil du få samme svar som jeg giver dig omkring zepto.

"Grafikkorttet er en del beder i Zepto´en ( opvejer det den manglende ydelse i processeren?)"
Dette kan på ingenmåde sammenlignes.
Find en gylden mellemvej. Det nytter jo ikke meget at smide en mega kort i en maskine hvor du har en 1 GHz CPU.
Avatar billede helten_20 Nybegynder
27. april 2006 - 12:44 #5
$Huset$ skærm opløsningen har en del og sige, vil ikke ned under 1650*1000.

Vil gerne kunne spille lidt cs og cm på den, samt prøve det nye THE GODFATHER, muligvis HL2 ellers skal den bruges til lektier, film, poker.

Vil jeg kunne køre alt dette med grafikkorttet i delle´en?

Hvor meget har processeren og sige? Hvad skal der til for at kunne køre de nyest spil flydende?
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 12:55 #6
Der ville jeg stadig give Acer aspire 5670 top karakter fordi den har modsætning til IBM 15,4 tommer skærm 2 MGb DDR ram og Front site Bus
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 12:59 #7
"Vil gerne kunne spille lidt cs og cm på den, samt prøve det nye THE GODFATHER, muligvis HL2 ellers skal den bruges til lektier, film, poker.  "

Kan du sagtens på begge modeller

ØHHH!

Der ville jeg stadig give Acer aspire 5670 top karakter fordi den har modsætning til IBM 15,4 tommer skærm 2 MGb DDR ram og Front site Bus

Alle maskiner da da front side bus *GH*

Hertil kommer, at X1400 ikke er et godt spillekort
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 13:17 #8
Lån begge pc'er i 14 dage find den der passer best til dig, Det kan man godt i dag.

Lav en Belarc Advisor udskrift af dem og smid dem ind på eksperten og spørg de kloge,

NB! er HDD lige hurtige på dem ?

:_))
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 13:32 #9
jacla>

Træk lige vejret igen
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. april 2006 - 14:02 #10
Synes oxo Dell er noget skod. de dell bærbare jeg har haft mellem fingrene og skilt ad har været noget billigt plastic møg + deres opgraderingsdele koster næsten dobbelt pris. Som sagt før har Zepto ry for at larme.. Af gode bærbar mærker vil jeg foreslå Asus, Toshiba og fujitsu-siemens.. Der jo IBM men de koster kassen for en spille maskine..

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=200569 en super lækker Asus maskine med et godt spille kort, masser af ram og hdd plads, og selvfølgelig den lækre Asus kvalitet. Alt i alt et super godt køb..

P.S - The Godfather er ikke vildt krævende. I min stationær har jeg kun et ældre 9600XT kort, jeg kører spillet i 1280*1024 med 4AA og 4AF uden probz
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 14:05 #11
ville til 11k klart tage 6214 :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. april 2006 - 14:11 #12
øhh 6214? smid lige et link tak ;)
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 14:41 #13
http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=O7Xh4nIQlz3

men denne opfylder bare ikke 15.4. Det er en drømme maskine!
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. april 2006 - 15:33 #14
Den kommer også op i pris hvis der skal nogen af de alvorlige hardware dele i
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2006 - 15:41 #15
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. april 2006 - 20:16 #16
nej du får sku ret...pis :) men ville så foretrække asus
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. april 2006 - 20:16 #17
men helt klart zepto over dell
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2006 - 20:22 #18
DET ville jeg også til enhver tid!
Avatar billede helten_20 Nybegynder
27. april 2006 - 21:45 #19
#Jacla# afvist, synes det er lidt for tyndt.

#Huset hvis du vil have point, så indlæg et svar.
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 23:10 #20
TRÆK LIGE VEJERET

??????????????????????????????????
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 23:13 #21
stablitet ?

LUK EN IBM STIL DIG PÅ DEN OG DEN VIRKER!!!!!!!!!!

slut fra mig
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2006 - 23:15 #22
MIT SVAR er IBM ELLER BETAL DET HALVE OG KØB EN ACER
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. april 2006 - 00:25 #23
jacla - den snurrer da vist ikke på max omdrejninger hva ;) IBM er fede, ja, men de koster kassen og i denne prisklasse får du ikke meget com for pengene ved IBM, så dit forslag er en anelse unuanceret.

Computere under 10k er det faktisk begyndt at blive svært at hamle op med acer
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2006 - 08:08 #24
Lige mine ord drgonzo
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2006 - 19:41 #25
Men problemet med de billige bærbare er kabinettet.
Det er ikke bygget til at holde.

Et sted skal der jo spares...