Avatar billede zenorph Nybegynder
26. april 2006 - 21:02 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Asus grafikkort, blæser - evt. program?

Hi Folks !

Jeg har et V9999/GT alias 6800GT grafikkort i min computer, men synes blæseren larmer alt for meget, og vil derfor høre, om hvorvidt det er muligt at benytte et program til at styre dette?!?

Jeg kender til Asus Enchanced Driver og dertilhørende SmartDoctor, men synes helt ærligt det er noget skod.

Forslag?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2006 - 21:06 #1
Faktisk er standardblæserne på de kort gode - men larmende!
Så bedste løsning er at skifte VGA køleren ud med en bedre (stille) version.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. april 2006 - 21:15 #2
som john siger er det en god ide at skifte den såkaldte "stock" køler ud, men en bedre og mindre larmende en.
(jeg er nu bare ikke enig i, at stockkølerne er gode!)
En ny og langt bedre VGA køler kunne fx være: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=91
eller: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=40 - som er en smule mindre, men også ældre.
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. april 2006 - 21:24 #3
Er klar over muligheden, men håbede blot et eller andet sted, at jeg kunne slippe afsted med, at installere et program, som blot tilsvare SmartDoctor.

Lader den stå åben i et stykke tid - kunne jo være heldig.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
01. maj 2006 - 21:33 #4
Jeg havde samme problem, og har mildest talt intet til overs for Smartdoctor og ASUS enhanced driver. Har prøvet rivatuner og nvtweak, men kunne ikke styre blæserens hastighed, kun tænde og slukke for den. Jeg endte med at sætte en zalman VF700 på i stedet. Har ikke hørt den siden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2006 - 22:38 #5
Gode skal læses som effektive - kvalitetsmæssigt er det crap.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
01. maj 2006 - 22:41 #6
Der burde følge et godt headset med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2006 - 22:57 #7
Til at dæmpe lyden? GG
Avatar billede zenorph Nybegynder
02. maj 2006 - 17:33 #8
Nuvel, smider penge i sådan en køler i stedet for - alt andet er da ikke til at holde ud.
Point uddeles til de personer som smider et svar inden i aften!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2006 - 21:15 #9
OK
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2006 - 21:16 #10
Husk på: har du stadig garanti på kortet, ryger den hvis du skifter køler på grafikkortet.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
02. maj 2006 - 22:21 #11
OK - held og lykke med kortet.