Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 14:50 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Windows problemmer

Jeg startede min computer her idag den gik fint indtil den pludselig under opstarten kommer der en sort skærm hvor der står noget lignene af:

Computeren kan ikke starte, da denne fil er beskadigt eller mangler. kan man få den til at virke igen eller skal man til og formatere, eller hvad kan man gøre ???
Avatar billede inctor Nybegynder
26. april 2006 - 15:01 #1
Hvilken fil ?
Avatar billede obenned Nybegynder
26. april 2006 - 15:04 #2
Har selv prøvet det, og jeg ved ikke hvorfor den lige pludselig gjorde det men efter et par timer gav jeg op og formaterede hvilket jeg også tror er den klart nemmeste løsning
Avatar billede inctor Nybegynder
26. april 2006 - 15:05 #3
Okey, men hvis han sagde hvilken fil ville det hjælpe en del .. :)<
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 15:06 #4
Kigger lige efter det 2 sekunder..
Avatar billede hcma Novice
26. april 2006 - 15:08 #5
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 15:11 #6
hvis det ikke er en virus dur denne side så også ?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 15:15 #7
Du kan jo starte med at boote på din XP-skive og køre en "chkdsk /r"
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 15:15 #8
Filen hedder
\windows\system32\config\system
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 15:16 #9
det samme som på hjemmesiden!!! ? :D
Avatar billede hcma Novice
26. april 2006 - 15:17 #10
jeg lægger lige et svar og hvis det ikke hjælper, afviser du det bare  ;o)
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 15:18 #11
jeps prøver lige
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 17:27 #12
Har lige prøvet at boot fra cd'en det går fint end til at man skal til at vælge om man vil reparer eller om man vil geninstallere, så kommer der sådan en systemfejl hvor der står en masse med en blå baggrund noget.

hvad kan jeg gøre nu for jeg kan jo ikke komme til at bruge de punkter som der stod på hjemmesiden hvis ikke jeg kan komme til at trykke reparer ??
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 17:53 #13
Du har et hardwareproblem, hvis du har noget tilsluttet USB så fjern det.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 17:57 #14
Du kan muligvis starte din computer ved at benytte den fremgangsmåde der er beskrevet på http://www.it-knowlegde.dk/start_xp_fra_diskette.html
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 18:57 #15
Hmm okay, tror ikke jeg kan finde ud af det på den hjemmeside, der men det kan godt være problemmet ligger i at der sidder noget hardware (det er en ven jeg hjælper)
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 19:13 #16
Hvad er en MBR ??
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 19:37 #17
"Hvad er en MBR ??" >>>> MASTER BOOT RECORD
Avatar billede kj_kj Praktikant
26. april 2006 - 19:38 #18
Ja det kan jeg jo læse mig til..
men hvad betyder/gør det

der står man kan lave en ny MBR, så hvordan det ?
Avatar billede hcma Novice
27. april 2006 - 11:44 #19
Avatar billede kj_kj Praktikant
27. april 2006 - 21:14 #20
hvornår er det så man skal trykke R ?
Avatar billede hcma Novice
28. april 2006 - 00:10 #21
du skal ikke trykke R.  Du skal skrive det der står og huske mellemrummet
Avatar billede kj_kj Praktikant
01. maj 2006 - 15:23 #22
jeg kan ikke komme så langt hvor man skal til at vælge noget??
Avatar billede hcma Novice
01. maj 2006 - 16:02 #23
boot på XP-cd’en og når du ser ”Velkommen til.....” trykker du bogstavet R
Dette vil bringe dig til en kommando-prompt.
Skriv så chkdsk /p og tryk enter
Skriv Y og tryk enter
Skriv så Exit og tryk enter
Systemet vil nu reboote WindowsXP

Hvis dette af en eller anden grund ikke virker:
kan du boote til recovery-console som ovenfor
skriv chkdsk /r og tryk enter
Dette vil tage længere tid, men systemet skulle derefter igen kunne boote på WindowsXP
Avatar billede kj_kj Praktikant
06. juni 2006 - 17:12 #24
...