Avatar billede bums3 Nybegynder
26. april 2006 - 13:36 Der er 24 kommentarer

3 liter skummetmælk på en halv time?

Har lidt af et vædemål kørende..
Det går ud på at drikke 3 liter skummetmælk på en halv time og så derefter holde det i sig en halv time efter. Kan det lade sig gøre? jeg vil helst ikke tabe :-)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. april 2006 - 13:42 #1
jeg mener ikke at maven kan indeholde 3 liter vand og derfor er det ikke muligt.
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
26. april 2006 - 13:51 #2
En normal mavesæk på en voksen mand kan indeholde ca. 1 liter og her begynder man at føle ubehag. Jeg har engang læst at man kan træne sin mavesæk, og rekorden ligger vist på ca. 2 liter. Men det tager lang tid at træne sin mavesæk.
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2006 - 13:52 #3
Det er altså noget vås. Jeg kan sagtens drikke 4 liter cola uden at pisse, og uden at få det spor dårligt.

Jeg vil gerne tage det væddemål med mælken ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 13:55 #4
jeg syntes også du skulle tage imod det..

Jeg kan drikke flere liter mælk uden at ha det ud af munden eller pisse...
dog på en halv time er jeg usikker... men på 1 time ku jeg sagtens :)

ps: drikker faktisk 1 liter mælk lige nu :D
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2006 - 14:08 #5
Mon ikke der er afhængigt af maven?
Når man har set udsendelser af ædekonkurrencer, er det jo helt utroligt hvad nogle mennesker kan få ned på kort tid.
Avatar billede evildoctor Praktikant
26. april 2006 - 14:47 #6
Ooooooh, bringer minder fra første sæson af Jackass!!!! :)
Avatar billede martin_moth Mester
26. april 2006 - 15:26 #7
HUSK: Hvis I vædder en kasse øl, skal I aftale, at den IKKE skal på bordet umiddelbart derefter - det får du ikke meget ud af.

Jeg vil påstå at jeg godt kan drikke 3 l mælk på en time, men har dog ikke prøvet. Det må jeg hjem og forsøge
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2006 - 16:45 #8
evildoctor> :D

nu får du mig til at tænke på når de skal drikke æggesnaps... føj for den lede *****:D
Avatar billede rynke10 Novice
26. april 2006 - 17:53 #9
Æggesnaps, fy for py for ****
Jeg kan nu sagtens lige snupper en 3-4 ½ fadøl inden jeg skal på toilet, så max 1 liter holder vist ikke. Hvis det var skummetmælk, var jeg nok holdt efter første glas, men jeg kan nu nok bare bedre lide øl.
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2006 - 20:54 #10
Heh. Minder mig om at jeg engang som søspejder vandt et væddemål, ved at drikke en liter råcreme (det der virkelig klamme, slimede stads, lavet af sukker, fløde og æggeblommer), uden at brække mig.

Fuck hvor var det klamt.
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
27. april 2006 - 07:31 #11
Viperine, du lyder som en meget sej person. Hvor længe er du så om at drikke de 4 L cola ??

Mavesækken kan nu engang ikke indeholde end 1 liter. Derefter skal det føres videre i systemet og det tager også sin tid. Så hvis du kan drikke 4 Liter på engang, så vil jeg sige at det er noget vrøvl.

SÅ når I alle siger at I sagtens kan drikke mere, ja så er det over en længere periode.
Avatar billede drbean Nybegynder
27. april 2006 - 08:05 #12
Den med at mave sækken kun kan indeholde en liter tror jeg ikke helt på. Under en frokost på 20 min, kan jeg da snilt tage en liter skummemælk, et glas cola, og spise lidt mad. Ja det er vigtigt med mindst en halv liter mælk om dagen...
Avatar billede martin_moth Mester
27. april 2006 - 08:42 #13
larsendrengen: Definer hvad du mener med "på en gang"

Vi taler her om hvad man kan på 30 minutter
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
27. april 2006 - 09:31 #14
"på en gang" mener jeg som skrevet. Hvis det er over en længere tidsperiode (30 min--> timer) er det en anden da væsken kan nå at komme videre igennem mavesækken.

Så jeg mener ikke man kan bælle 3-4 liter vand (nemmere end cola da man så skal bøvse i en evighed) på under 20 min eller mindre.
Avatar billede martin_moth Mester
27. april 2006 - 09:55 #15
Hvad man kan og ikke kan på 20 min eller mindre er da ligegyldigt.

Der bliver spurgt til en halv time
Avatar billede martin_moth Mester
27. april 2006 - 10:02 #16
"Der er stor forskel på både størrelse og form af mavesækken, dels mennesker imellem, dels for det enkelte menneske afhængig af fyldningsgraden. Mavesækken kan som regel indeholde op til 1-1½ liter, i nogle tilfælde endnu mere. Udspiles maven yderligere vil det ofte være forbundet med ubehag, da maven - som den øvrige del af mave-tarm-kanalen - er særdeles følsom for udspilning. "

og

"Gennemsnitligt opholder føden sig højst 1-2 minutter i munden, cirka 1-2 timer i maven og cirka 12-24 timer i tarmen. "

fra www.brs.dk/laereboeger/fh/Kap122.html

kan vi ikke høre fra bums3 om han snart har gennemført væddemålet - det skal prøves i praksis!!!
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
27. april 2006 - 10:02 #17
Drak som lille halvanden liter vand på et minut eller to. Fordi to af mine venner mente at det kunne man ikke. Jeg blev bagefter utilpas og fik dårlig mave...
Nå i det afsnit af Jackass drikker de en gallon hver. (1 US gallon = 3.7854118 liter). Det er vidstnok med hanholdsvis cacao, jordbær og vaniliesmag. Men de brækker sig i lårtykke stråler. Pigen tømmer dunken som den eneste uden at kaste op undervejs.
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2006 - 15:48 #18
larsendrengen -> Jeg har altid drukket meget, fra jeg var helt lille, og jeg er en relativt stor fyr på 2 meter og 105 kg. Jeg ved ikke om det har noget at sige, og du skal da også være ganske velkommen til at tro jeg lyver - men faktum er at jeg snildt kan bunde de 4 liter på en halv time.
Dog ville jeg nok have lidt større problemer med mælk, da min mave føles temmelig udspilet efter en liter, men hvis det drejede sig om et væddemål, er jeg ganske overbevist om at jeg kunne.

Vand ville dog være helt umuligt for mig at få ned i de mængder. Jeg har aldrig helt forstået hvorfor, men efter bare en liter vand, føles det som om det sidder fast i halsen på mig, og det er umuligt at klemme mere ned.
Avatar billede bums3 Nybegynder
27. april 2006 - 19:29 #19
Hey jeg tror ikke du kan drikke 3 l mælk på en halv time, selv om du er ret stor vuperine...Jeg tror mere på at mave sækken maks kan holde til 1 - 2 alt efter mavens størelse..
Avatar billede boxer Nybegynder
27. april 2006 - 19:55 #20
Det lyder af meget, men hvis man er vant til det kan det lade sig gøre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Takeru_Kobayashi
Som i kan se, er der mennesker der kan spise 9 kg. på 30 min.
Så er 4 ltr cola eller 3 ltr. ikke så meget :o)
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2006 - 22:01 #21
bums3 -> Jeg har allerede sagt at jeg sagtens kan bunde 4 liter cola, så at man kun skulle kunne holde allerhøjst 2 liter dernede, er helt sikkert vås.

Men om jeg kunne klare det med mælk, er jeg ikke 100% sikker på. Det ligger trods alt lidt tungere.
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2006 - 22:02 #22
Men har du sagt nej tak til væddemålet, eller hvad? :)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2006 - 10:40 #23
jake_the_snake

Det er rigtig nok det gør de :) men du vil også lægge mærke til at hun efter at ha vundet, ligger og brækkr sig alt for vildt :O
Avatar billede bums3 Nybegynder
16. maj 2006 - 09:23 #24
Vi har prøvet med de 3 liter.. Han nåede kun til de 1.8 liter, så brækkede han sig.. Desværre. Det kan ikke lade sig gøre drenge, I er for svage!