Avatar billede argo Nybegynder
26. april 2006 - 13:15 Der er 10 kommentarer

.NET framework 1.0 til 1.1

Jeg har den helt ældre version af VS altså VS 2002 og har .NET framework 1.0. Jeg har lavet en hjmmeside som skal oploades til webserver som bruger .NET framework 1.1. Er det nogen som kan fortælde mig, hvad jeg skal gøre? skal man opgadere frameworket til 1.1 og kan stadigt bruger VS 2002? eller man skal opgadere VS 2002 til evt. 2003, eller noget andet? Håber det er nogen som kan hjælpe med dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 13:18 #1
hvad med at opdatere til VS 2005 og .NET 2.0 ?
Avatar billede argo Nybegynder
26. april 2006 - 13:46 #2
hjemmesiden skal køre på en webserver som kun understøtte .NET 1.1.
Avatar billede argo Nybegynder
26. april 2006 - 13:57 #3
Jeg har nemlig installeret .NET 1.1, men VS bruger stadigvæk 1.0.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 14:12 #4
Jeg er ret sikker på at du ikke kan bruge 2002 til 1.1, men kan du ikke
lave din kode i 2002 og deploye på den 1.1 server ?
Avatar billede argo Nybegynder
26. april 2006 - 14:17 #5
latså uploade den direkte til en 1.1 server?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 14:27 #6
ja - i mangel af bedre muligheder
Avatar billede argo Nybegynder
26. april 2006 - 14:33 #7
Det er blevet foslået nogen steder på nettet, at man kan tilføje føldegende, men når jeg tilføje det, så kan det heller ikke køre på min egen maskine.
<startup>
  <requiredRuntime imageVersion="v1.0.3705" version="v1.0.3705" />
  <supportedRuntime version="v1.1.4322" />
  <supportedRuntime version="v1.0.3705" />
</startup>

Mener du, at man kan køre på 1.1 server selv om man har lavet i 1.0, uden at ændre noget i koden eller hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 14:36 #8
det vil jeg formode (men jeg ved det ikke med sikkerhed - så vent og hør en second opinion)
Avatar billede spaceus Nybegynder
26. april 2006 - 16:37 #9
er det ikke din iis du ikke har fået opdateeret.... regiis eller hvad det er kommandoen hedder
Avatar billede argo Nybegynder
27. april 2006 - 10:39 #10
Jeg har prøvet at oploade en simpelt testside på serveren og det kommer med følgende fejlmelding.

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: This configuration section cannot be used at this path. This happens when the site administrator has locked access to this section using <location allowOverride="false"> from an inherited configuration file.

Source Error:

Line 48:          root.  Line 49:    -->  Line 50:    <trace
enabled="false" requestLimit="10" pageOutput="false" traceMode="SortByTime" localOnly="true" />  Line 51:  Line 52:

Source File: D:\hsadmin\jobkomit\soegarbejde.dk\test3\web.config    Line: 50

--------------------------------------------------------------------------------

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2300; ASP.NET Version:1.1.4322.2300