Avatar billede webcreator Nybegynder
26. april 2006 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DIV og dynamisk højde

Hej Eksperter.

Er det muligt at lave et element der ikke har en højde når det ikke indeholder tekst, men til gengæld får højde når det gør? Line-height giver mig det rigtige resultat, men her placeres teksten i midten af min "kasse" - jeg ønsker at "højden" viser sig som afstand under teksten - altså skal teksten have noget a la 'vertical-align: top'.

Løsningen skal være kompatibel med alle større browsere, hvilket betyder at min/max-height ikke er en løsning.
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. april 2006 - 11:38 #1
Pt. synes jeg at det bedste resultat jeg kan få er med padding i toppen og i bunden der giver samme højde som et linebreak.
Avatar billede tjakobsen Nybegynder
26. april 2006 - 12:05 #2
Du kunne også placere en div som har en fast højde og en bredde på 1px inde i det element.

Det var det bedste jeg lige kunne komme i tanke om :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. april 2006 - 14:51 #3
Mja, men jeg vil ikke have nestede elementer. Det skal være ekstremt simpelt - og så er min egen løsning bedre - men tak :)
Avatar billede tjakobsen Nybegynder
26. april 2006 - 14:57 #4
Det forstår jeg skam godt :)

Jeg faldt over dette link. Måske du kan bruge det.
http://www.greywyvern.com/code/min-height-hack.html
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. april 2006 - 17:55 #5
Tak igen, men der gøres også brug af nestede DIVs dér. Kan nok ikke laves med én DIV, desværre.
Avatar billede tjakobsen Nybegynder
26. april 2006 - 18:00 #6
Prøv og se nærmere på det eksempel her:
http://www.mezzoblue.com/archives/2004/09/16/minheight_fi/

Der bruges padding som du selv foreslog.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. september 2006 - 12:22 #7
Tak for hjælpen