Avatar billede fskousen Nybegynder
25. april 2006 - 14:26 Der er 1 kommentar

Intet nyt vindue i Internet Explorer

Kan ikke åbne nyt vindue i Internet Explorer, - hverken ved Ctrl+N eller ved Filer -> Ny -> Vindue.
For en ordens skyld, skal det nævnes, at min Windows XP er engelsk (men det skulle vel ikke betyde noget).
I Internetindstillinger er fluebenet ved Genbrug vinduer ved nye genveje (ca.) Reuse windows for launching shortcuts - fjernet.
Har aldrig mødt dette problem før. Har aldrig været ude for, at Ctrl+N ikke virker.

Venligst Flemming Skousen
Avatar billede jimped Nybegynder
27. april 2006 - 09:57 #1
Du har sikkert kørt windows update for nylig? Dette har også givet mig problemer med Internet explorer. Jeg blev nødt til at køre systemgendannelse, så de seneste opdateringer blev annulleret.
I dag har jeg så læst følgende på TDC's hjemmeside:

Microsoft retter fejl
Påskepakken fra Microsoft indeholdt fejl, som nu er rettet. Opdater omgående.

Af Stina Christiansen 25/04-2006

Den seneste opdatering til Microsoft Internet Explorer, som Microsoft sendte ud den 11. april, indeholder fejl.

Derfor sender Microsoft nu en korrigeret version ud.

Hvis din computer ikke automatisk har opdateringerne klar via Windows Update, bør du med det samme hente dem hos Microsoft Update.

Her tjekkes det automatisk hvilke opdateringer, din computer har behov.
Det er gratis at opdatere.

Microsoft sender normalt kun opdateringer ud den anden tirsdag i hver måned, så denne er altså udenfor nummer og bør hentes omgående.

Problemer
Opdateringspakken retter flere alvorlige sårbarheder i Microsoft Internet Explorer, men har givet flere problemer i forhold til funktionaliteten i forskellige softwarepakker fra blandt andet HP, NVidia og Sunbelt Kerio firewall.

Fejlen bevirker blandt andet, at adresser, der skrives i Microsoft Internet Explorer, ikke virker, at der ikke kan skrives til dokumentmappen, at man fra filhåndtering ikke kan åbne filer, og endelig at flere programmer stopper med at svare eller gør systemet ustabilt.