Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
25. april 2006 - 00:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2d spil guide

jeg søger en 2d spil guide...

jeg har ingen problemer med c++, og har ikke interesse for de 95 % af guides der er til at finde på google...

har kigget på gamedev, og jeg synes den side er totalt underligt bygget op....
Avatar billede quiw Nybegynder
25. april 2006 - 08:21 #1
Vil gætte på du løser det meste ved at sætte dig ind i DirectX
Avatar billede nlf Nybegynder
25. april 2006 - 09:22 #2
Du bør lære gamedev at kende, for du vil ikke kunne undvære den i det lange løb, for den er kilde til alverdens god information ;)

Fandt i øvrigt denne side via gamedev, som du nok vil finde interessant:
http://www.aaroncox.net/tutorials/index.html

Der er efterhånden et par fyre fra gamedev, der har lavet og lagt tutorials til 2d spil op på nettet diverse steder, så det burde ikke være et problem at finde andre, hvis du søger via gamedev.
Avatar billede krismort Nybegynder
25. april 2006 - 14:06 #3
check clanlib ud og køb for guds skyld en bog :)
Avatar billede krismort Nybegynder
26. april 2006 - 11:26 #4
feks "killer game programming in java" hvis du er til java