Avatar billede christrup Nybegynder
24. april 2006 - 22:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

1600*1200 på ny TFT er sgu for gnidret

Hej Gruppe, Jeg har lige købt en Samsung 204b ('20) til at afløse min Sony G420.

Måske skal jeg have briller, men den nye skærms native opløsning er virkelig lille synes jeg. Er der en måde jeg kan få det til at se pænt ud hvis jeg gerne vil køre 1280*1024, eller er det inde iindstillinger for skærm, det der med DPI jeg skal rode med. Browseren IE er også umulig at løse, det er alt for småt, hvad gør jeg.
Avatar billede is Nybegynder
24. april 2006 - 22:25 #1
Højre-klik på skrivebordet og vælg -> Egenskaber -> Indstillinger ->Avanceret her skal du i DPI-Indstilling vælge brugerdefineret og sætte den til 150% - så kan du se om den skal ha et tak op eller ned.

/Ivan
Avatar billede is Nybegynder
24. april 2006 - 22:27 #2
Hov glemte lige at sige, du skal beholde 1600 x 1200, men briller for du ikke brug for :-)

/Ivan
Avatar billede christrup Nybegynder
24. april 2006 - 22:27 #3
når jeg roder med dpi-størrelsen under egenskaber for skærm virker det fint, bortfra at mine ikoneer i proces og quicklaunchlinien ligner legoklodser ;-)
Avatar billede christrup Nybegynder
24. april 2006 - 22:32 #4
der må være en anden måde at gøre det på, jeg nægter at se på så grimme ikoner...;-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. april 2006 - 23:05 #5
Prøv at sætte opløsningen til 1280*1024 og prøv så dette:
Højreklik skrivebordet, vælg egenskaber. Vælg udseende, klik effekter, Vælg ClearType i nr 2 dropdown boks.

Se om det hjalp.

På min 1280*1024 skærm havde det en negativ virkning, men jeg kører også den korrekte opløsning. Det havde en ret stor positiv effekt da jeg kørte med 1024*768 indstilling på en bærbar med en højopløsnings-skærm.
Avatar billede christrup Nybegynder
25. april 2006 - 10:20 #6
Ville det i virkeligheden være en løsning at levere skærmen tilbage (computercity), og så købe en 203b, hvor jeg så end finder sådan en henne.
Den kører vist i 1400*1200 selv om det er en '20...

Råd modtages med kyshånd

Til tonnybrandt: Du er meget tæt på at have givet mig et godt råd, men det er nemt at se at det ikke er den native opløsning, alting ser flosset og lidt underligt ud i 1280*1024 . Venter lidt med at acceptere.
Avatar billede christrup Nybegynder
25. april 2006 - 10:27 #7
1400x1050 mener jeg naturligvis når jeg snakker om Sammsung 203b. Ville det gøre teksten og grafikken lidt større??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. april 2006 - 10:43 #8
Lidt, men ikke meget. Det var netop den opløsning, der var native på den bærbare's højopløsningsskærm, jeg omtalte i mit sidste indlæg.

Mon ikke du er bedre tjent med en 19" med den korrekte native opløsning istedet for at forsøge dig endnu en gang med en højopløsningsskærm ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. april 2006 - 13:46 #9
en tft skærm viser kun optimalt billede i en bestemt opløsning med en bestemt frekvens. alle andre opløsninger vil se uskarpe ud
Avatar billede christrup Nybegynder
26. april 2006 - 01:06 #10
fyr lige et par svar af så fordeler jeg pointene...
jeg er ved at have vænnet mig til skærmen, men vil alligevel se om en 19 er et bedre valg for mig, måske en SAmsung 940 BF
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. april 2006 - 01:18 #11
Her er et svar fra mig ...
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 01:43 #12
med den smule jeg har leveret, springer jeg over.. ;)

P.S - samsung er en fed skærm, så der bliver du ikke skuffet..

har du forresten prøvet at ændre skærmens hertz på en given opløsning for at se om det ændrer noget?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. april 2006 - 10:07 #13
Takker for point :)