Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 11:57 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Har i samme problem med Zonealarm?

Jeg har lige lavet en update af Zonealarm.
Efter denne update, er min netforbindelse blevet meeeget langsom! Nogle sider som eks. min internetbank er faktisk umulig at åbne. Lukker jeg Zonealarm ned fungerer alt helt normalt igen? Er der nogen der har lignende problem, eller er det bare mig der har problemet. Findes der evt. et alternativ til Zonealarm med samme høje sikkerhed!
Venligst
Kato
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 12:09 #1
Jeg bruger den sidste nye ZoneAlarm, men har ikke de problemer.
Har du været inde i opsætningen, det kunne jo være!?
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 12:11 #2
Opsætningen er fuldstændig som den var før opdateringen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 12:15 #3
Har du været i loggen eller under programs.
Min er en pro vers. 2.6.84.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 12:22 #4
Har du andre firewalls der kører samtidig.
Kan du ikke få zonealarm til at virke, skulle du prøve blackice defender.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 12:26 #5
http://www.aragoza.com/free/blackice.htm

der kan du se blackice defender
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 12:29 #6
Jeg kører med version 2.6.88.
Nej jeg har ikke andre firewalls installeret.
Jeg tænkte på at afinstallere og derpå geninstl, kan det mon rette evt fejl? Ellers vil jeg kigge nærmere på de forslag der er kommet på andre firewalls
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 12:40 #7
Måske hjælper det at fjerne den, ja og genstarte pc.
Du kan nok finde en faq side om problemet.
Hvornår har du opdateret, jeg har lige fået min, så jeg forstår ikke hvorfor min er en vers. 2.6.84? Ikke fordi jeg tror det betyder en revolution.
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 12:50 #8
Jeg har lige opdateret. Jo der er enkelte ændringer.
Jeg har haft afinstl. og geninstl. men uden resultat for hastigheden. Stadig samme problem.
Jeg må se mig omkring efter andet software.
Jeg ved at zonealarm skulle være markedts bedste firewall, men hvilken firewalls er så den næstbedste, stadig som freeware!
kato
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 13:00 #9
Jeg mener du hente en freeware af BlackIce defender.
Jeg har spurgt nogle og de mente at den var næstbedst efter zonealarm.
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 13:05 #10
retaxes..jeg har været inde på cnet (download.com) der står at det er en demo-udgave  der kan downloades, desværre!
venligst
Kato
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 13:10 #11
Surt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 13:14 #12
Jeg synes stadig du skal prøve at rode med opsætningen, som sagt har jeg ikke de store problemer med min.
Har du været inde og tilladr IE at passere firewallen? Det gør du under Programs
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 13:39 #13
Var det forresten en ZA Pro du havde?
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 17:57 #14
retaxes....undskyld min lange svartid, men jeg fik uventet besøg. Mht. opsætningen står der en ip-adresse som jeg ikke ved hvem tilhører? Jeg ved ikke om jeg bare kan give den lov til at \"passere\". Nej det er ikke ZA pro!
kato
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 19:31 #15
Kan du pinge den ip - hvad hedder ip\'en?
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 20:03 #16
Den lyder som følger
193.89.189.13/255.255.255 siger det noget????
Avatar billede frifoed Nybegynder
06. maj 2001 - 20:08 #17
jeg vil foreslå dig at tage din gamle 486\'er frem fra loftet og opsætte en FreeBSD router+firewall på den :) Den er stram! Og lynhurtig!
Avatar billede frifoed Nybegynder
06. maj 2001 - 20:09 #18
eller eventuelt smider denne lille søde linux-router på:
www.linuxrouter.org
der kræves ikke engang harddisk :)
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 20:10 #19
øøhhhh...?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 21:18 #20
Nej, det siger mig ikke noget.
Har du arbejdet videre med opsætningen?
Avatar billede kato Praktikant
06. maj 2001 - 21:28 #21
retaxes...Jeg har mistet tålmodigheden med Zonealarm. Den er blevet afinstl. og Sygate Firewall er blevet instl. Her kører alting perfekt.
Jeg læste en anmeldelse af firewalls på Sol.dk. Her var vurderingen at Sygate hørte til en af de bedste på markedet, også er den freeware!
Tak for hjælpen retaxes, jeg kvittere med 20p.
Venligst
Kato
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 21:38 #22
Det var da ærgerligt, men bare du er tilfreds med Sygate\'en så er alt ok.

Tak for pointene, selvom jeg ikke kunne hjælpe dig.
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 08:35 #23
Kato:

Jeg brugte Zonealarm sammen med min netexpress, og det sløvede ikke min forbindelse det mindste.
Avatar billede kato Praktikant
07. maj 2001 - 09:03 #24
Jeg har selv netexpress.
Problemet opstår kun på enkelte web-sider eks. internetbank. Jeg har nu støvsuget netter for information omkring zonealarm. Her er der flere der påtaler samme problem med zonealarm.
\"Alle anbefaler\" af den grund Sygate firewall som en løsning. Sjovt nok da jeg afsinstl. zonealarm og instl. Sygate blev min forbindelse faktisk en del hurtigere. Altså, zonealarm \"sløver\" din computer og forbindelse en hel del.
Venligst
Kato
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 09:48 #25
jeg brugte zonealarm samtidig med Danske Net bank uden problemmer
Avatar billede kato Praktikant
07. maj 2001 - 10:28 #26
Jeg valgte at skifte firewall istedet for bank ;-)
Kato
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2001 - 10:32 #27
Jeg har heller ingen problemer med ZA, men der er ingen tvivl om at den har travlt med at checke en masse ting. Hellere vil jeg ha\' at den checker grundigt end at få virus på halsen.
Avatar billede kato Praktikant
07. maj 2001 - 10:43 #28
I skulle prøve at instl. Sygate og se om jeres forbindelse også bliver hurtigere.
Kato