Avatar billede hustlerh Nybegynder
24. april 2006 - 14:51 Der er 16 kommentarer

Fjern støj fra lydfil (wav)

Hej..
Hvordan fjerner man støjen fra en lydfil, som man har optaget via en microfon? Jeg har prøvet med Audacity. Der er en "støjfjerne", men efter jeg har prøvet dette, lyder det som om man snakker i en dåse. Er der andet man kan gøre? Tips anyone? eller tips til andre programmer?

på forhånd tak.
Mvh
Joe
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. april 2006 - 14:53 #1
prøv noget noise reduction fra Goldwave..

google den :)
Avatar billede scifo Nybegynder
24. april 2006 - 14:57 #2
http://www.netseminariet.dk/jan/musik2/vejledninger/gratis_lydprogrammer.pdf

Prøv at lede i denne, der skulle du nok kunne finde det du leder efter

/Scifo
Avatar billede hustlerh Nybegynder
24. april 2006 - 14:57 #3
#fbhzone
Har du prøvet det? lyder det også som en dåse?
Avatar billede hustlerh Nybegynder
24. april 2006 - 14:59 #4
#Scio
De bruger også Audacity
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. april 2006 - 15:09 #5
huslerth >
Jeg har prøvet det tidligere og synes ikke det lyder som en dåse
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. april 2006 - 15:16 #6
Jeg kender ikke rigtig funktionerne i Audacity, men måske kan du bruge denne guide til noget alligevel? Den er ganske vist til cool edit/Adobe audition, men fremgangsmåden går jeg ud fra er det samme.
http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_audition_noise.htm
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
24. april 2006 - 22:52 #7
Det store problem - for det første så laver man sine optagelser som man gerne vil have dem....
Men hvis det ikke kan lad sin gøre er Cedar en rigtig løsningen (http://www.cedar-audio.com/). Det bliver brugt til rensning af lyd til film/TV og rets akustik. ... Samplitude ( http://www.samplitude.com/) har en rigtig god støj reduction og klare mange problemmer for mig - send mig evt. filen og jeg skal kigge på det
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. april 2006 - 08:26 #8
#Lordt Nelson
Jamen det siger jeg ikke nej tak til =)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. april 2006 - 08:27 #9
#Lordt Nelson
Men hvordan klarer vi lige den?
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. april 2006 - 11:16 #10
# lordt nelson
Jeg har uploaded filen her:
http://www.megaupload.com/dk/?d=O6GC434M
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. april 2006 - 12:32 #11
#fbhzone
Damn, hvorfor i alverden brugte jeg ikke dit forslag... det er perfekt, totally gone =)..thanks!
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. april 2006 - 12:34 #12
#fbhzone
hvordan giver jeg dig egentlig pointene?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
25. april 2006 - 16:55 #13
hi - skal jeg kigge på filen for dig - eller klare du dig ?
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. april 2006 - 20:28 #14
#Lordt nelson
Det behøver du ikke, goldwave klarede det, ellers tak
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
25. april 2006 - 21:45 #15
cool - det lød da heller ikke så slemt. Har dog ikke hørt nede i mit studie endnu..
Avatar billede hustlerh Nybegynder
26. april 2006 - 10:50 #16
#Lordt nelson
Synes du ik =)...så skulle du høre med noise reduction..hehe..all gone