Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 13:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

font embedding - hvor går det galt?

Jeg tilføjer i.e. standard 07_55 til mit font library og kalder den normal. Jeg krydser linkage af. Dernæst opretter jeg et dyn. tekstfelt og skriver i.e. københavn i det. Jeg eksporterer - på min laptop hvor fonten er inst. er det fint, men ikke på computere hvor den ikke er inst.

Hvor i processen går det galt? - Hvis jeg kryder af i "alias text" bliver 'ø' til '?'

Det driller mig gevaldigt og nu vil jeg gerne have det lagt på plads :)

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 13:58 #1
og jeg vælger self. normal* som font til mit dyn. textfelt.

Bruger-  MX 2004
Avatar billede lyden Nybegynder
24. april 2006 - 14:09 #2
Husk at embed din font, vælg dit tekstfelt og i dit property panel vælger du embed. Her speciferer du de characters du ønsker at embede.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 14:12 #3
Og alt står self. i ,0 x ,0-kordinater
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 14:17 #4
Så bliver den sløret  står i ,0 x ,0 i alle lag - med sikkerhed.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 14:20 #5
Tekst jeg loader dynamisk ind i htmlTextfield er kniv skarp.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 14:46 #6
Og hvorfor fucker ø op når jeg krydser alias af i textfield-properties?
Avatar billede lyden Nybegynder
24. april 2006 - 16:06 #7
Undskyld, men jeg tror ikke helt jeg forstår problemet, har du embeddet din font i din swf. ?

;o)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
24. april 2006 - 22:10 #8
Ja, har kaldt den "normal" og den står som "normal*" når jeg har valgt den. Det driller gevaldigt :-/
Avatar billede lyden Nybegynder
25. april 2006 - 08:20 #9
Jeg forstår ikke dit problem,(jeg er også lidt langsom) hvad mener du med normal? det står den jo på hvis du vælger dynamisk tekst.

Hvis din font mangler bogstaver som æøå, kan det tænkes at du ikke har embed din font i din swf. Det gør du som jeg har beskrevet øverst.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
25. april 2006 - 21:09 #10
Jeg har øæå i fonten, og derfor er det lidt mærkeligt.

Ved godt det er lidt kringlet det hele...
Avatar billede nicolas8586 Nybegynder
23. maj 2006 - 00:11 #11
har du embedded alle de tegn du skal bruge - også extended latin