Avatar billede neo_bill Nybegynder
23. april 2006 - 22:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optisk til Coax

Situation:
Jeg har en DVD-afspiller med optisk lyd-output og et sound-system (5.1) med 6xCoax input (FL, FR, BL, BR, C, W).

Problem:
Jeg mangler en metode hvorved jeg kan sætte disse sammen så jeg kan få ordenlig lyd, så spørgsmålet går på om nogen kender et stykke hardware der kan konvertere optisk input til coax output (6ch).
Avatar billede bongamf Nybegynder
10. maj 2006 - 08:40 #1
Har ikke helt forstået hvad du mener. Coax er en digital overførsel af flere lydkanaler ved hjælp af ét stik hvorimod du med "FL, FR, BL, BR, C, W" nok mener at du har en 6-kanals analog indgang i form af phono-stik.
Hvis du vil lave det optiske signal om til ét coax kan du benytte følgende:
http://av-connection.com/?HierachyID=117
Hvis du derimod vil have det optiske signal lavet om til 6-kanals analog signal skal du have en decoder, f.eks.:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65607
Avatar billede neo_bill Nybegynder
18. november 2008 - 19:37 #2
svar tak, lad os få denne tråd lukket
Avatar billede neo_bill Nybegynder
30. september 2009 - 12:30 #3
Timeout.