Avatar billede dulius Nybegynder
23. april 2006 - 18:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS-design med to kolonner, header og footer

Hej.
Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg gerne vil bruge CSS-positionering (i dette tilfælde floats) til at opbygge det hele med. Det jeg har lavet indtil videre fungerer sådan set også (næsten) fint, men jeg har ét problem. Hvis indhold/menu fylder mindre end én side (altså så der ikke er nogen scrollbar), så ryger min footer op under indholdet. Tanken var, at footeren hele tiden skal ligge helt i bunden, uanset størrelse på indhold/menu, men jeg kan simpelthen ikke lige hitte ud af hvad jeg skal gøre.
Alle forslag er velkomne - undtagen nogen som involverer tabeller. Det er netop disse jeg gerne vil undgå.
Jeg er klar på at omkode hele skidtet hvis det skulle være, så længe det bare er CSS-design.
På forhånd tak for et godt tip :-)
Mvh. Julius
Avatar billede dulius Nybegynder
23. april 2006 - 18:51 #1
Argh, sorry.. Skulle måske lige overveje at smide et link, så I kan se hvad det er jeg snakker om ;) Giv mig lige 2min, så uploader jeg det.
Avatar billede dulius Nybegynder
23. april 2006 - 18:52 #2
http://juliusmadsen.com/aktivhverdag/ <- Her kan I se problemet. CSS'en ligger i index.htm, så det skulle være rimelig nemt at overskue koden.
Håber nogen kan hjælpe mig!
Avatar billede dulius Nybegynder
23. april 2006 - 20:00 #3
Nu fik jeg det til at virke - ved at følge http://www.alistapart.com/articles/footers/
Tråden er lukket.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2006 - 20:02 #4
Når footer skal ligge i bunden - kræver det at din side har en fast højde - ellesr afpasses det af indholdet