Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. april 2006 - 18:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af ArGosoft Mailserver på Win2k3 server

Hey fellow Xperts

Jeg er nu kommet så langt så jeg skal til at sætte mailserver op på min server

Jeg har så fået fat i ArGoSoft Mailserver Pro og har sat den op - efter bedste overbevisning - men det virker altså stadig ikke

- og nogle der kan hjælpe mig med hvilken MX-server, relay-server, SMTP-server og POP3-server jeg skal bruge?

på forhånd tak
/44fire44
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. april 2006 - 18:26 #1
eller guide mig til hvordan jeg finder ud af det :P
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
23. april 2006 - 19:33 #2
nevermind - det var mig der ikke var tålmodig nok til at vente på en DNS-opdatering
Avatar billede haspalm Nybegynder
30. juni 2006 - 10:24 #3
jeg savner egentlig en god guide til dette program - med fine eksempler.. kan du evt. henvise mig til en sådanne?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2006 - 12:29 #4
Desværre - men det er faktisk ikke så svært at sætte op

Hvis du har brug for hjælp, så bare skriv i denne tråd, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig :)
Avatar billede haspalm Nybegynder
30. juni 2006 - 12:40 #5
det er såmændt en detaljeret oversigt over opsætningen af serveren, hvad der skal stå i domæne osv.. Jeg har oprettet bruger, men er i tvivl om dns opsætning
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2006 - 14:15 #6
der skal du bruge din internet udbyders DNS - du kan trykke på V'et ved siden af DNS, så finder den automatisk de DNSer den skal bruge

Localhost-DNSen skal bare stå som 127.0.0.1 ;)
Avatar billede haspalm Nybegynder
30. juni 2006 - 14:33 #7
problemet er at jeg har et "to-ledet" router..
dvs.
WAN -> 1 router -> 2 router med trådløst..
det kan V'et desværre ikke hitte ud af...men kan være jeg kan se nogle indstillinger i min 1 router...
Mon det også påvirker min localhost-dns?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2006 - 15:28 #8
arh, jamen det er ikke noget problem ;)

du skal bare kontakte din internet udbyder, og spørge hvad DNSerne er for din forbindelse ;)