Avatar billede tjerner Nybegynder
23. april 2006 - 17:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Linksys WRT54G - Opdeling af båndbredde

Hej, jeg har lige anskaffte en Linksys wrt54g router, nu er mit spørgsmål som om det er muligt at begrænse hvor meget upload/download folk kan bruge, fx ud fra IP eller Mac adresse.

Problemet er at ligeså snart der er en der downloader/uploader bruger han alt internet båndbredde.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. april 2006 - 18:05 #1
Det mener jeg ikke den model kan, men kik på http://www.netlimiter.com der kan den slags. Det kaldes Qos når vi taler om routere og switche
Avatar billede tjerner Nybegynder
23. april 2006 - 18:08 #2
Jeg har hørt at det kan gøres på den model, og det skal gøres igennem routeren så netlimiter er desværre ikke en mulighed.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. april 2006 - 18:16 #3
Måske - jeg sidder nemlig selv med samme router.
Gå til application & gaming - Upstream bandwidth - kan du indstille for portene.
Du kan også indstille priority udfra macadresse...ved ikke hvor godt det virker.
For at få alle settings skal du opdatere din router med nyeste firmware.
Avatar billede tjerner Nybegynder
23. april 2006 - 20:46 #4
Kan du evt. finde et link til den firmware, hvis jeg går ind på linksys.com kan jeg hente en ny version 4.20.7, men når jeg prøver at opdatere siger den den ik kan, på linksys.dk kan jeg derimod kun hente version 1.00.6 som er den version jeg allrede har.