Avatar billede nicko Nybegynder
14. november 1999 - 22:04 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

WWW.X-STREAM.DK

Er der nogen af Jer, der har fundet dere fidus? Altså, gratis internetopkobling, men det er til lokaltakst????
Hvad stikker under, og hvornår bliver det billigere at surfe for en TeleDK-kunde?
Avatar billede spacey Nybegynder
14. november 1999 - 22:09 #1
Der er umiddelbart kun en fidus ved det:
Så vidt jeg ved tjekker de ikke hos RKI (ribers kredit information) inden de opretter dig.

Det er vistnok det eneste teleselskab udover mobilix, som ikke gør det!

Det betyder at det er et af det eneste steder personer som er registreret i RKI kan få internet forbindelse.

/spacey
Avatar billede klas Juniormester
14. november 1999 - 22:24 #2
så længe der er lokal takst - og den ikke er billigere end fx. WOL kan det vel aldrig betale sig at bruge dem ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. november 1999 - 22:32 #3
det lyder ret selvmodsigende det de siger, men jeg har hørt at der er et 80-nummer man kan ringe op til og så er det gratis
Avatar billede spacey Nybegynder
14. november 1999 - 22:35 #4
Nej med WOL kræver at man ikke står i RKI, det gør X-STREAM ikke!
Avatar billede klas Juniormester
14. november 1999 - 22:37 #5
hvad er det der 80 nummer for noget?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 22:41 #6
Det de skriver - med andre ord - er at abonementet er gratis ... det som stort set alle ISP'ere køre med.

Med disse ord, så prøv at læs hvad de skriver igen.

X-Stream leverer 100% GRATIS Internet-tilslutning* til dig, hvis du har en computer og et modem. Du kan surfe med op til 56.6Kbps (modem) eller 64Kbps (ISDN), du får 50MB gratis serverplads til din hjemmeside (snart), 10 E-mailkonti, en indholdsrig portal, over 10GB gratis software, og du kobler dig gratis op*.

*Der pålægges kun almindelig lokaltelefontakst
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 22:43 #7
Og det med RKI ... (Teori)det er fordi at man ringer op til noget som ligner et 90-nummer, men bare til billiger penge. Så er det jo TeleDK som kommer til at opkræve pengene hvis du ikke betaler.
Avatar billede klas Juniormester
14. november 1999 - 22:43 #8
jeps..  = totalt fup..

de tjener nok godt på det.. de har ingen leje af linier fra teleDK.. men får reklame indtægter fra deres sponsor...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. november 1999 - 23:12 #9
jeg har lige prøvet at sign'e up, det virkede godt nok ikke men den sagde at der var et 80-nummer som var gratis enkelte dage i måneden....
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 23:13 #10
Jeg holder mig til World Online...
Avatar billede nicko Nybegynder
15. november 1999 - 07:39 #11
Der burde da være en lov, det forbød det. De siger jo faktisk, da noget er gratis, men så viser det sig, at man skal betale lokaltakst ovs. Hvis det kun er gratis i et dage om måneden, burde de vel skrive det?
Avatar billede zelebris Nybegynder
15. november 1999 - 16:20 #12
Der er jo nogle som har et 80... nummer!!

Ville bare lige spræde ordet!! - he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he
/Z
Avatar billede klas Juniormester
15. november 1999 - 16:27 #13
man kan da bare melde dem til konkurencerådet eller ligende.. så  bliver de nok bedt om at fjerne ordet gratis
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. november 1999 - 16:41 #14
hallo prøv at høre, det fungerer ved at der er nogen dage hvor deres 80 nummer virker og så kan man ringe gratis til dem...

og Regitze, du skal da ikke sidde på nettet om morgenen, du skal i skole *S*
Avatar billede nicko Nybegynder
15. november 1999 - 18:09 #15
Hey hey Esben! Jeg var faktisk i skole - og blev heller ikke klogere i dag... Hvis det ikke koster noget at tilmelde sig, hvorfor kan man så bare ikke holde sit primære abonnement hos fx. teledk el. get2net, og så samtidig have x-stream, og de dage, hvor det så er gratis via det 80nr. der, som du siger Esben, kan man så ringe op til det i stedet for. Eller der er måske en lov, der forbyder det/det kan ikke lade sig gøre?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. november 1999 - 18:21 #16
nej, man kan vælge det i programmet når man ringer op...
Avatar billede nicko Nybegynder
15. november 1999 - 21:38 #17
Øøøøh, kan du uddybe det svar lidt Esben? HVAD kan man vælge?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. november 1999 - 22:21 #18
om det skal være 80-nummeret eller et af de andre... så vælger man et af de andre de dage hvor 80 nummeret ikke virker
Avatar billede nicko Nybegynder
16. november 1999 - 07:37 #19
Det så kunne man altså sagtens gøre - uden at få enten x-stream eller en anden udbyder på nakken? Eller er det sådan noget med, at man skal have surfet så og så lang tid hos x-stream, før man har lov til at ringe til det 80-nr.?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. november 1999 - 18:39 #20
nej, men de skriver at det kun virker nogen dage...
Avatar billede nicko Nybegynder
16. november 1999 - 20:00 #21
Og så er det vel, hvordan man tolker "nogen dage"....
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 15:47 #22
goulduck, har du aktier i x-stream?
det der 80nummer det er, se nu godt efter; 80701770 (nu håber jeg ikke at x-stream kommer efter mig)
Hvad fidusen angår må det vel være reklame.
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 15:49 #23
For at bruge det kræver det en cd fra statoil
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 15:51 #24
selv er jeg bruger af det, det er den eneste grund til at jeg ved noget om det
Avatar billede nicko Nybegynder
18. november 1999 - 16:52 #25
dar
>>> Jamen, hvad er det så bedre end "de andre?"
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. november 1999 - 17:49 #26
dar>> "har du aktier i x-stream" ?!? Hvad taler du om ???
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 20:34 #27
når unskyld, det jeg mener er bare et du ved mere end mig om og jeg bruger det da til daglig :^P
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. november 1999 - 21:33 #28
Nååår okay... Det er bare nogle vilde teorier jeg har.
Avatar billede nicko Nybegynder
18. november 1999 - 22:04 #29
Jeg tror ikke, vi kommer videre... Vil I dele pointene?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. november 1999 - 22:53 #30
jaja
Avatar billede nicko Nybegynder
19. november 1999 - 07:42 #31
Så er den potte ude!
Avatar billede dar Nybegynder
19. november 1999 - 16:44 #32
X-stream er ikke bedre end de andre, det var det jeg fik fingrene i først
Avatar billede nicko Nybegynder
19. november 1999 - 17:04 #33
Okay - tak dar