Avatar billede fengzebabz Nybegynder
22. april 2006 - 21:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Onboard LAN driver virker ikke

Hej eksperten

Jeg har et problem med mit nyinstallerede XP. Internettet vil ikke virke! Chipset 4in1 drivers er installeret, Onboard Ethernet drivers er installeret, men når jeg går ind i "Add Hardware" siger den at der ikke er installeret nogle drivers til devicen.
Under ipconfig kommer der kun "Windows IP Configuration" frem, intet andet.

Hvad gør jeg? Er virkelig desperado, har brugt nogle dage på det her :|
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 21:42 #1
istedet for at kigge på "Add Hardware" så kik i din enhedshåndtering. og se om der er noget der ikke er installeret. jeg går ud fra at det er netkortet du gerne vil skikre er installeret?
Avatar billede serverservice Praktikant
22. april 2006 - 21:48 #2
Egentlig burde driveren være sammen med den drivercd til dit bundkort, men det formoder jeg du har prøvet...
Ellers kom lige med bundkortnavnet/nr.

En rigtig god metode er at bruge everest til at aflæse navn på hardware og søge drivere. ...Et kanon program vil jeg lige sige.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html     Everest home edition

Gå til Pcopsummering - netværk- klik på netkortet - vælg "hentning af driver"
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
23. april 2006 - 14:08 #3
levithan: I enhedshåndtering finder jeg "Ethernet Controller", men den vil heller ikke installeres.

dannyboyd: Jeg har brugt Everest Home edition til at finde ud af navnet:

Abit AV8 / AV8-3rd Eye / RocketBoy AV8
11/08/2005/-K8T800P-8237-6A7L1A19C-26

De drivers Everest henviser til, har jeg allerede prøvet at installere - uden held.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. april 2006 - 14:19 #4
Her er driverne - der er 2 forskellige - realtek gigabit lan og via gigabit lan...Du må lige prøve dem begge. virker det ikke vil jeg mene at det er en hardwarefejl.
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
23. april 2006 - 14:22 #6
Jeg prøver lige. Forresten så har jeg brugt den her computer på nettet før, og det har virket 100% uden nogle komplikationer.
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
23. april 2006 - 14:42 #7
Så virkede det satme.. Prøvede den helt gamle driver =) Tusind tak dannyboyd, dejligt at se at der stadig findes kompetente mennesker i danmark som kan give konstruktiv hjælp :)
Avatar billede serverservice Praktikant
23. april 2006 - 14:53 #8
->fengzebabz Tak for det - *s